Utflykt

Äntligen kan jag använda internet på min egen dator! :)
Så, idag har vi varit på utflykt, vi var vid en sjö (kommer inte ihåg vad den hette säkert, men det kan ha varit Thunesee). Det var väldigt fint där, jätteklart vatten och berg i bakgrunden, vi gick till och med förbi några som joddlade! ;)
Man följde en grusgång som gick en bit runt sjön, på vägen fanns det mycket att titta på, t.ex. fanns en  "fiskstation" där man kunde titta på en massa bilder och så vidare... När gått en ganska bra bit kom vi fram till en båt som körde tillbaka igen, då gick vi runt litet grand och tittade på en del hus, där fanns många klassiskt schweiziska hus. Sedan lekte Benjamin och Felix på en stor lekplats och jag och Lucie låg i solen!

 
När vi precis hade kommit!

 
Fin utsikt! :)

 
På båten påväg tillbaka...



 
Igår hände det också litet grand, jag och Lucie åkte in till Bundesplatz i Bern på kvällen för att titta på en symfoniorkester som skulle ha en utespelning (jag fick då ett bra exempel på RIKTIG schweizerdeutsch... inte lätt att förstå!) Det var kul men jag var så fruktansvärt trött... vi satte oss en stund inne på starbucks också, jag drack varm choklad och åt en stor American cookie, jag kan förstå varför det går så bra för den kedjan, det var sjukt gott! :)
Sedan åkte vi hem och jag stupade i säng! Men jag sakna r min "bra-för-ryggen" kudde... den jag har här är väldigt platt så jag hade faktiskt ont i nacken när jag vaknade...

Annars rullar det på här, de är jättesnälla men ibland så blir det litet jobbit med språket... jag t.ex. stå och fundera på hur jag ska formulera ett svar så att det blir någorlunda rätt och då tror de att jag inte har förstått vad de sade (även om det också inträffar ibland) eller att jag helt enkelt velar... men det blir nog bättre snart!

Ha det bra!
/Emma

Kommentarer
Postat av: Emma

Det ser härligt ut,njut och ha det bra.

Kram mamma

2009-08-31 @ 11:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0