De sju dödssynderna kräver ånger för förlåtelse... men jag ångrar inget.

Hallå!
Jag kan nog inte börja beskriva hur skönt det är att vara hemma egentligen... så sjukt skönt att kunna vara sig själv fullt ut! Idag har jag också lyckats boka om min biljett så jag åker tillbaka aningen senare, får fira nyår hemma också. Nu åker jag den 1 jan istället, kanske litet jobbigt att åka dagen efter nyårsafton men det är bättre än att fira nyår ensam i Bern. 

Igår var jag ute litet mer på mellandagsrean med Jessica och Robert, jag köpte litet mer, till exempel en t-shirt från Vila, ett par jeansleggings från Gina och en skjorta (min första!!) från New Yorker. På kväälen körde jag upp till Bea för att skypa med Anni som aldrid kom... fick senare höra att hon skickat ett mail och sagt att hon inte kunde... Dumma Anni, du kunde skrivit det på skype istället! ;) 

Jag kommer nog aldrig att komma till himlen efter min död; de sju dödsynderna är svåra att bryta om man besitter mänsklig moral... men den femte synden är något som sker var helg... 

Frosseri.

Jag och Jessica dukade fram alldeles för mycket och eftersom hon sedan flyttade ner på golvet till Isa (deras hund) så blev jag ensam kvar med detta berg av synd... och jag hade inte självbehärskning nog att hålla fingrarna borta.

Det var gott.  

När jag kom hem så väntade nämligen filmmys med storasyster, vi skulle se en gammal "Alice i Underlandet" som hon köpt till mig... och man märkte verkligen att den var aningen äldre på specieleffekterna, vilket gjorde det ganska lustigt att den blivit belönad med en Emmy för bästa specialeffekter... men den var väl avancerad när den kom! ;) Den var iallafall ganska söt...



Idag har jag träffat Bea (igen) och Kring, det var riktigt kul att få träffa henne igen! Och jag kom faktiskt ihåg att ta med hennes lilla julklapp, jag glömde ju Beas två gånger innan Jessica kom ihåg den åt mig! Vi satt och pratade en del medan vi smaskade på bullar och litet av ragusachokladen som Sara fick av mig... Sedan efter att Kring gått satt jag och Bea vid datorn och kollade lägenheter i Japan, ingen av oss är jättesugen på att behöva dela toalett och kyl med en massa andra människor och förvånansvärt många lägenheter är utrustade med en liten kyl. Men vi får väl se vad som händer, de är ju alla på runt 10 kvadratmeter (vilket är lika stort som mitt rum för de som inte vet...) 

Jag gav mig av från Bea när min mage började kurra alltför mycket och jag var så trött att jag nästan somnade över matbordet... klockan var då kvart över tre... men jag gick ju upp så tidigt som tjugo över sju imorse... -.-

Jag hoppas att det snart är mat här för jag är huuuuungrig!


Ha det bra!
   

Kommentarer
Postat av: Kring

Det var riktigt kul att träffa dig också! Chokladen var god hihi. Måste snacka snart! Kramar :)

2010-01-03 @ 02:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0