New Moon

Äntligen har jag tid att skriva igen... igàr kom ja hem vid tjugo i ett eftersom jag, Ida och Jimmie kollade pà New Moon. Filmen var bra tyckte jag, dock kändes den litet hastig, men vilken bokbaserad film gör inte det..? Vi möttes i alla fall upp i stan runt kvart över àtta, efter min kurs och Idas luciatàg pà ambasaden. Sedan gick vi till bion, bestämde oss för att köpa godis sà vi drog till Mirgos pà Bahnhof och handlade, blev choklad som jag knappt kunde äta pga av att den smälte. Efter filmen stod vi kvar och pratade en stund och jag tog sista spàrvagnen hem.

Tidigare pà dagen hade jag jobbat, städat och passat barn. Jag behöver inte laga lunch nu eftersom Claudia bara jobbar pà eftermidagen numera, sà hon gör det innan hon àker. Det är skönt.

Idag strök jag hela förmiddagen när jag avr klar med städandet, bra att fà undan det mesta. Sedan passade jag barnen pà eftermiddagen, Beni gick till en kompis och jag och Felix gick och badade... Nu pà kvällen àkte Thomas och Felix till Tyskland, Felix ska bo hos sin mormor och morfar till söndag sà att det blir litet lugnare här ett par dagar. Det betyder ocksà att jag kommer ha övervàningen för mig själv fram tills han kommer tillbaka!

Nu ska jag trycka i mig resten av mina mackor!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0