Schweden

Nu är jag hemma, ahde litet problem på vägen dock... jag var ute i väldigt god tid, hade en timme pÄ stationen i Basel men det visade sig att det var onödigt i slutändan eftersom tåget bestämde sig att inte komma ditt utan vi som väntade där fick åka till en annan station och hoppa pä där istället. Det hade inta varit så farligt om det inte varit för den väldigt dåliga informationen, alla hade hört olika saker.
Men sedan kom vi på tåget och åkte iväg! Jag anlände i köpenhamn runt halv tolv vilket var en och halv timmes försening vi fick nämligen stå i Hannover i två timmer på grund av snön (det vräkte ner hela resan) och i danmark dök polisen upp och krävde fram pass av alla, de som inte hade något med sig fick litet skäll så det var tur att jag inte glömde mitt! När de som fick skäll skällde tillbaka sade polisen "No, no, we are trying to help you! The Danish police is good police!" (Ja, de sade det exakt så!).  

Men det var skönt att komma hem igen, vi stannade till litet på vägen hem för att pappa pch Robert skulle köpa något till bilen och under tiden gick jag och Jessica in på rusta. Jag fick dessutom körra bil idag, automatare dessutom, det var första gången. Jessica ville av någon anlednig inte köra till andra sidan gatan så jag gjorde det istället.

Sedan var det litet mys med familjen medan vi åt våfflor till lunch, det var jättegott. Därefter ringde jag min värdfamilj för att berätta att jag kommit hem ordentligt, då fick jag prata med Felix först. sedan Beni och sist Claudia.

Vid tre tiden gick jag och lade mig litet, var trött efter resan. Sov till ungefär tjugo i fem (inte planerat att det skulle ta så lång tid) sedan kom Bea ner en liten stund, hon hade köpt sill. Det var kul att träffa henne igen, men som vi båda konstaterade, det kändes inte som att det var första gången på ett halvår, allt känna väldigt normalt och vanligt när man kommer hem, det är bara de första minutrarna som är litet underliga... 

Nu har jag haft litet filmmys med Jessica och slagit in nästan alla julklappar. Ska snart sussa litet, jag och jessica ska handla imorgon och sedan ska jag till Bea också! 

Och jag hatar numera posten i Australien, varför ska de krångla just nu!? Jag fick iallafall ett mycket fint kort av Emelie idag, det tackar jag så mycket för.. :) Och jag längtar också efter den där stora återföreningen, ska bli grymt kul! 

Det kommer nog litet bilder imorgon men just nu vill jag bara sova..

Ha det bra!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0