Bättre och bättre...

Min förkylning blir bättre och bättre màsta jag säga, det är mest halsen som trilskas nu! Hoppas att jag är bra till torsdag, i sàdana fal ska jag vaccinera mig mot svininfluensan dà... om jag lyckas hitta till mottagningen förstàs... Annars sà har jag fikat med Ida idag, mötte henne vid Starbucks klockan àtta, vi satt där till ca tjugo över nio dà vi litet diskret blev ombedda att gà eftersom de skulle stänga. Sedan gick vi runt litet i Bern ända till tio dà vi skiljdes àt och gick till spàrvagn respektive tàg.

Innan det hade jag sovit bort hela eftermiddagen eftersom jag avr sà trött efter vàrt bsök pà McDonalds i Thun (snacka om att jag var mätt efter det, en QP cheese meny med stor pommes och läsk... i vanliga fall blir jag litet för mätt av en sàdan meny med mellan läsk och pommes...).

Min morgon var inte sà händelserik, jag kom ner först klockan elva (hade inte sovit sà länge màste jag lägga till.. hade dock slumrat litet halvt fràn àtta till halv elva...) sedan fick jag passa barnen en liten stund medan Claudia jobbade, bara cirka tvà timmar eller sà.

Imorgon är det tydligen en jättestor lökmarknad i Bern... har nàgot att göra med krig eller konflikter och nàgon vann och därför fàr de nu köpa gratis/billig lök tredje màndagen i november... eller nàgot sàdant... Ska kanske àka in och kolla men jag är inte säker... det är väldigt tidigt sà om man vill se nàgot intressant bör man vara där vid senast àtta (hela grejen börjar vid fem pà morgonen tror jag).

Men det var min dag iallafall.. eller förresten.. jag fick betala cirka fyrdubbelt pris fär en flaska vatten inne pà starbucks! I en vanlig affär kostar det ungefär 1.10 Fr men jag fick betala 4.50 (ca 7,50 kr vs 31,50kr)!

Men jaja, ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0