Aldenboden

Idag har jag varit i bergen igen, Aldenboden den här gàngen. Det var sjukt fint där, som pà alla andra ställen. Vi var där med Maike och Jens och deras tvà barn. Först àkte vi upp med liften, Claudia kan ju inte vandra sà jättemycket nu när hon ska ha barn, sedan gick vi ner istället... Pà vägen upp till toppen, den lilla biten man fick gà, blev mina skor till ett par stora lerklumpar... de var tydligen inte sà jättebra att ha just där... jag var ocksä jätterädd att jag skulle halka och smutsa ner mina kläder, men som tur var gick det bra. Dock var jag orolig för ner vägen.

Men istället för att ta samma väg ner igen, "sneddade" vi längs med berget... vägen gàr ju i stora zickzack mönster och vi skippade helt enkelt att gà den lànga vägen och övergav stigen och gick rakt ner till den väg som làg under oss... mina skor var inte lämpade för de väldigt branta omständigheterna, man jag kom ju ner levande. Det torra gräset där lyckades dessutom skrapa bort nästan all lera fràn mina skor.  

När kom ner pà den andra vägen mötte vi Claudia och Maike där, sedan forsatte färden neràt. Vi gick i ett par timmar och stannade en gàng för att grilla korv och äta litet grand, det var mysigt! Där efter gick vi vidare, när vi var nästan nere stannade jag, Claudia, Maike och barnen kvar vid en restaurang, de smà var ganska trötta efter allt gàende och det var vi ocksà.
Thomas och Jens hämtade bilarna, de gick den vägen som var beräknad till 45 minuter men lyckades komma ner och tillbaka pà en halvtimme!

Sedan bar det av hemàt, jag tror att litet trötthet fàn igàr fanns kvar eftersom jag slumrade till litet grand i bilen... inte sà länge visserligen men sexàringen som satt bredvid mig sov inte alls...

Här kommer litet bilder:


högst uppe, förut var det en glaciär här...


Jag, precis efter att jag litet ostadigt tagit mig ner till Claudia och Maike.. och ja, jag ser litet konstig ut...


Utsikt...


Sàdana här smà söta stugr finns överallt i bergen!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vilka fina bilder! Ser helt fantastiskt vackert ut:) (Både bergen och du;)) kram!

2009-11-03 @ 04:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0