Donken is back in business!

Jag har haft en jättebra dag i stan med Sandra och Agnes! Vi spenderade hela dagen där, fràn klockan halv tio till ca sju. Vi gick och finkammade alla butikerna, jag hittade ett par saker men köpte inget i klädväg... däremot sà har jag inhandlat ett par pennor och ett block till spràkkursen! Även ett par julklappar har letat sig in i min mànadsbudget, idag var de lyckliga; Maria och Magnus, Amanda, Robert och Bea.. De enda som är kvar nu är Mamma och Farmor tror jag! Även Josse kommer fà en liten pryl eftersom jag hittat nàgot som skriker hennes namn här... ;)





Vid tolv-tiden travade vi till Mc Donalds, Sandra hade rabattkuponger där, men trots det fick man betala ca 10 Fr (ca 65-70 kr) för en QP cheeseburgare, liten läsk och liten pommes...


Mumsigt värre...och jag màste erkänna att jag har saknat det litet grand...

Men hur som helst, vi satt där och pratade ett tag sedan gick vi vidare pà stan till klockan var ungefär tvà-halv tre, dà var det dags för en paus till. Vi gick och satte oss pà ett fik inne pà coop (inte samma som hemma) men köpte inget eftersom det var ungefär tre gànger sà dyrt som inne pà Migros. Vi satt där ganska länge och pratade... Och jag har nu fàtt bevisat att det tydligen är svàrt att uttala sj-ljud. Ganska intressant, jag har hört det förut men tyckt att det inte borde vara sà väldigt jobbigt att lyckas med.


Jag invigde mitt häfte med att làta Sandra skriva mitt namn pà kinesiska... eller... det är ju inte riktigt mitt namn eftersom man inte kan skriva det ordentligt men man tar helt enkelt nàgot liknande! Sààà.. nàgon son känner igen första tecknet i mitt namn? :)

Efter paus nummer tvà gick vi in pà coop (själva affären är billig) och handlade litet grand sedan var Agnes tvungen att àka hem, jag stannade kvar med Sandra sà att hon skulle slippa vänta pà sitt tàg i en timme ensam, klockan var över  fem sà alla affärerna var stängda. Vi mumsade i oss varsin vaniljstrut, satt och pratade och tog foton i en automat innan det var dags för mig att springa till spàrvagnen.
När jag kom ut fràn tàgstationen upptäckte jag till min stora förtjusning att det regnade... jag har inget paraply sà det fick bli luvan istället trots att den inte funkar sà bra till sàdant. Men sedan är det här en riktigt bra stad att vara i när det regnar eftersom det är tak nästan överallt!



Sà jag var relativt torr när jag hoppade pà spàrvagnen, sedan fick jag gà hem i regnet fràn hàllplatsen visserligen men det är ju inte sà làngt. När jag kom hem, litet efter halv sju, var det inget tecken pà att Abendsbrot ordnades, jag tänkte att det kommer väl men när hon närmade sig sju fràgade jag tillslut om de redan var klara med maten och fick dà höra att de hade tänkt gà ut och äta, självklart fick jag ocksà följa med! Sà det blev ett besök pà en mysig pizzeria... inte sà dumt! När vi gick därifràn var jag dock sà mätt att jag nästan hade ont i magen.
Sà det var först vid nio-tiden som jag kom hem och fick landa helt ordentligt. Nu är jag trött och ska snart krypa ner i sàngen, väntar bara pà att mina mysstrumpor ska bli varma pà elementet! :)

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0