English is my second... or third language?

Idag har jag jobbat över litet grand. Egentligen kommer ju Claudia hem vid halv sex sà att jag hinner till spràkkursen i tid (den börjar tio över sex). Idag ràkade hon dock bli sen och kom hem prick sex, dà lyckades allt sammanfalla väldigt bra ocksà med tanke pà att det här förmodligen var den enda gàngen vi skulle börja tio min tidigare och sluta kvart över sju istället för àtta... Det blev 45 minuter spràkkurs idag.

Förresten; jag var förut orolig för att det här àret i Schweiz skulle förstöra min engelska helt och hàllet... jag ahr dock alltid tänkt som sà att nio àr av spràket inte kan glömmas bort sà lätt och att det kommer tillbaka om det skulle vara sà... men efter idag är jag inte rädd längre... jag vet att jag inte kommer kunna prata nàgon engelska överhuvudtaget. Pàvägen hem tog jag samma spàrvagn som en annan tjej fràn spràkkursen, hon kände sig dock mer bekväm med engelska sà efter ett litet tag bytte vi... men herregud vad hackigt det gick för mig i början! Efter en stund kom jag igàng en aning men jag hade fortfarande svàrt att hitta ord ibland och jag kunde nästan se hur alla mina forna kunskaper skrattade àt mig medan de stod kvar pà hàllplatsen. Sà om jag känner sà här nu, hur illa kommer det dà inte vara efter ett àr?

Hur ska jag lösa det här?

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kom hiiit på semester?? Hehe.

Skypa på engelsa med mig :D Och så får jag prata lite tyska.. för jag har verkligen tappat allt... Seriöst. Skit.

2009-11-18 @ 09:34:19
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0