Lussekatter och Julmust!

Den här dagen inleddes inte särskilt bra. När jag vaknade imorse màdde jag jättedàligt, det är svàrt att sätta fingret pà vad som var dàligt men halsen var inte i tipptopp och seda nvar det den här hemska förkylningskänslan... Igàr kväll hade jag förmodligen feber ocksà. Men hursomhelst, jag hade ju sagt att jag skulle komma till julbasaren vid tio-elva tiden men tjugo i elva làg jag fortfarande i sängen. Lyckades dra mig upp vid tio i... innan dess màdda jag bara dàligt om jag stod upp. Men jag kom iallafall in till Bern och kollade basaren och fick se Luciatàget! Det avr väldigt mysigt och det fanns massor av svenskar där.
Jag köpte med mig lussekatter och julmust hem till familjen här, läsken dricks dock imorgon eftersom det inte är en jättebra ide att ge barn koffein pà kvällen... lussekatterna har de däremot provat... Claudia tyckte om dem men barnen var inte sà förtjusta i saffran smaken. Jag tyckte att det var lite konstigt eftersom jag alltid har älskat lussekatter men om man inte har vuxit upp med det kanske det smakar annorlunda vilket ofta innebär dàligt när man är liten... pà basaren àt jag ocksà en köttbullsmacka med rödbetsallad pà, det var gott men tyvärr var jag ganska mätt redan sà jag orkade inte hela...

Nu ska jag snart sova.. hoppas att min förkylning är bättre imorgon!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0