Skor eller inte skor?

Jag har väldigt svàrt att förstà varför man inte tar av sig skorna när man gàr in här... Man har ju inte dem pà sig hela tiden men man kan utan dàligt samvete springa runt med dem litet grand innan man gàr eller efter att man kommit hem! Det gör att jag màste dammsiga mycket mer... Vilket jag har gjort idag.. plus att vàttorka golvet i badrummet och inne pà toaletten, sedan har jag naturligtvis tvättat idag ocksà.

Imorgon ska jag jobba hela dagen och pà kvällen sà är det spràkkurs... och Thomas àker till Kina och Korea sà han kommer att vara borta ett litet tag. Pà onsdag kommer nog Sandra och hälsar pà, vi hade sà dàligt med tid att ses i stan eller nàgot sàdant sà hon kommer hit medan jag jobbar. Ska bli kul!

Jag har fastnat för "How I met your mother" totalt... den är jätterolig! Man kan se den online pà Kino.to.. en väldigt bra sida, man kan se massor av filmer där ocksà, väldigt nya, jag sàg trubbel i paradiset till exempel. Men mycket är dubbat till tyska.. finns dock ofta nàgra versioner pà orginal spràk. Anmäl er inte pà nàgra sidor.. dà kan ni fà skumma räkningar...

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Emelie

De är preciis samma grej här! Barnen tar på sig sina "skol-skor" redan i sovrummet på morgonen, och de går alla in med skorna lite då och då. Men sen finns de någonstans en magiskgräns där man liksom ska ta av sig skorna.. Ingen aning om var den går, jag tar alltid av mig skorna!

Jag har märkt de mest när man går barfota innomhus, fötterna blir totalt svarta! Fräscht?

Jaja, man får ta seden din man kommer och inte klaga.

Ha de bra!

2009-11-17 @ 13:40:35
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0