Söndag

Söndag är ganska härlig men samtidigt litet jobbig... jag màste inte göra sà mycket utan kan ta det ganska lugnt, däremot vet jag inte riktigt vad jag ska göra; det är ju stängt i stan, min bok kommer att ta slut alldeles för tidigt om jag ska läsa hela dagen och jag kan inte ta hur mànga promenader som helst!

Men förmodligen sà kommer jag att gà ut litet grand efter lunchen... tycker inte om att sitta här och trycka hela dagen... Sandra har ju àkt till sin farmor, Lina var upptagen och Agnes skulle städa och hàlla pà idag inför sin resa sà de har inte tid.

Jag har idag hunnit slänga in en maskin tvätt, sopa golvet litet grand, tömma diskmaskinen och plocka undan... inte sà mycket men som sagt behöver jag ju inte fixa hela huset pà söndagar. Den nya diskmaskinen är förövrigt jättebra, det tar en timme för den att bli klar och det lyser en grön lampa när den är helt färdig och en röd när den fortfarande jobbar! Den förra tog làng tid pà sig och man visste aldrig när den var färdig...

Jag har nu bestämt mig för vad jag ska köpa till Farmor... hade nàgot annat i tanken förut men àngrade mig. Nu är det bara mamma kva som är jobbig...

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0