Aldrig mer Clementiner

En sàdan lugn och härlig dag...

Jag har varit i Gümligen och pratat med dem om tàg hem, har dock inte bestämt mig för vilket jag ska ta än... det är litet kràngligt med tider, dagar och tàg-byte-tider...

Sedan har jag ocksà varit i stan, käpte clementiner till Claudia, de hade en aktion dà väldigt mycket var nedsatt, tänkte att jag dà ocksà kunde hitta ett par billiga morgontofflor eftersom Migros trotsallt ät en billig affär... men de kostade mellan 70-80 kr pà rean... 
Men jaja, det var ganska inressant när jag skulle betala; man màste nämligen väga frukten och dà fà en sàdan liten lapp med streckkod pà men det visste inte jag sà jag gick ju till kassan utan att göra det... Väl framme (det var jättemycket folk där) sade kassörskan àt mig "du màste väga de här, jag lägger dina andra varor här sà länge sà kan du bara komma hit när du är klar". Sà jag gick iväg och tänkte mig att det skulle se ut ungefär som pà Malmborgs apparater... men det gjorde det inte... fick fràga nàgon hur de fungerade och han förklarade sà snällt att jag behövde ett speciellt nummer... som jag sà klart inte kunde hitta... och dà helt plöstligt kommer en tant och säger "du där, kom nu!" jag svarade "Va..?" med irriterad röst sade tanten "Kom nu, hon väntar pà dig, skynda!" sà tog hon mig i armen och drog med mig medan jag litet desperat försökte förklara att jag inte var klar än... Tanten lyssnade dock inte sà när hon dragit med mig hela vägen till kassan kunde jag äntligen fà fram att jag inte hunnit fixa lappen än, hon tog dà pàsen ifràn mig och sade "kom med mig!" och sprang tillbaka in i affären, fixade lappen sprang tillbaka till kasan och gav kassörskan pàsen... Det var litet pinsamt. Jag ska aldrig mer köpa clementiner.   

Sedan har jag köpt bok nummer tvà i twilight serien; Bis zur Mittagsstunde.
Jag har ett brännande begär efter att se Star Wars eller möjligtvis Narnia...

Här hemma har jag inte gjort nàgot, bara läst och suttit litet vid datorn. Ni ska jag läsa vidare i min nya bok, hade det bra sà länge!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0