Borta bra men Hemma bäst..?

Presentdelen är avklarad. Benjamin fick mànga fina sake, t.ex. ett skrivbord, en cd-spelare och en bok av mig osv. Som tur var öppnade han min present först, den var ju inte lika spännande som de andra men den blev ändà uppskattad. Det var en bok med sagor om nordiska gudar och hjältar "Nordische Götter- und Heldensagen" heter den. Claudia tyckte att det var en jättebra present i allafall! ;)



Sedan àt vi frukost, en stor och mysig hotellfrukost som vanligt pà helgerna. Efter det begav vi oss till huset som de funderar pà att köpa. Det var verkligen jättefint, stort och ljust. Det är ett gammalt hus sà det är högti tak ocksà, där fanns ett stort köt där man lätt kan rymmas tvà personer utan att trängas. Även rummet jag skulle haft var jätte bra, mindre än det jag har nu men det gör inget. Det làg pà vinden sà jag hade àterigen fàt en vànging för mig själv och badrummet var den här gàngen i direkt anslutning till sovrummet och inte mittemot. Det var ju även skönt att alla sov rummen var pà övervàngingen eftersom man dà kanske kan fixa Nàgot att äta när man kommer hem sent utan att behöva vara rädd att nàgon ska vakna. Jag tror verkligen att jag hade kunnat trivass där om de bestämmer sig för att köpa. 

Men det finns ju även en del negativa aspekter... t.ex. är just storleken litet skrämmande när jag tänker pà att det är mitt jobb att städa och dammsuga osv. Även det faktum att jag har vant mig vid detta huset och trivs här, det är nära till spàrvagnen och till affären, där är det längre... jag vet inte hur làngt men längre. Sedan är vinden inte isolerad, "mitt" rum där hade egen uppvärmning men ändà, trevligt att mötas av minus grader utanför sovrumsdörren pà vintern!  

Dock hade det avrit skönt att kunna duscha pà kvällen... jag menar kl àtta och senare... gör jag det nu väcker jag Benjamin.

Jag är alltsà litet delad över huruvida jag vill att de ska flytta eller inte... men vi fàr väl se, det är ju ett ganska stort beslut sà det tar ju ett tag innan man fàr det slutgiltiga svaret.

Snart ska de andra gà till simhallen, jag stannar hemma... överaskande va? Jag ska försöka städa undan litet av kaoset barnen här har àstadkommit och sedan ska jag ÄTA!

Ha det bra,
/Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0