Fullt hus!

Nu har familjen kommit hem igen!
Jag har verkligen hunnit fà undan en massa grejor sà jag àngrar inte att jag stannade hemma trots att Claudia sade att de hade haft jättefint väder och att det blev riktigt varmt! Nu kan jag ta det ganska lugnt imorgon och gà till affären eller kanske till stan... (ja, man kan gà till stan men det tar litet tid).
Benjamin skrämmde mig jättemycket när de kom hem. Jag hade ingen aning om att de var där när jag kom upp fràn källaren och sà stod han bara där bakom dörren, blev livrädd! Men han tyckte att det var jättekul sàklart...
Nu är Felix skrivbord här ocksà, Thomas och Claudias vän (ett bra exempel pà hur dàlig jag är med namn... kan inte komma ihàg vad min lärare pà spràkskolan heter heller...) har hämtat och satt in det i hans rum. Han är väldigt glad över det.

Jag väntar pà att antingen maten ska bli klar eller att handukarna i torkumlaren ska bli klara.. vet inte vad som kommer först.

Jag har pratat litet med Jessica idag och en del med mamma och pappa ocksà. Fick bl.a se den nya bilen där hemma (en automatare... det tycker jag inte riktigt om..) och hur det ser ut i köket efter att mamma möblerat om litet grand. Det var trevligt. Jag räknade ocksà ut att jag lägger 41.6 fr i mànaden pà transport till och fràn spràkkursen, det är sà mycket som ca 290 kr... litet irriterande tycker jag. Men, men vill jag inte cykla pà de här läskiga cyklarna fàr jag väl skylla mig själv. Fast det börjar visserligen bli för kallt för det... vi fàr väl se till vàren och sommaren... men jag gillar dem verkligen inte! Jag, som inte är sà förtjust i att cykla i vanliga fall, är beroende av en fotbroms och hatar sportstyren eftersom jag känner att händerna är för tätt ihop; tycker inte om deras herrcyklar (jag kommer knappt av/pà), utan fotbroms med sportstyre... ibland kan ödet konsten att pricka in precis rätt saker alltsà... Men med mitt halbtax àker jag àtminstone 1,10 fr billigare, ca 7,50 kr.

Ikväll ska jag förhoppningsvis prata litet med Bea pà skype... om hon fàr fatt i datorn vill säga!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0