I want AIDS!

"You know what?.. AIDS! American Insurance *nàgot* Solution! I want to give everyone in America AIDS!!"
Detta intressanta uttalande hörde jag i bilen pàväg hem idag... ;)
Jag hade ju egentligen tänkt ägna hela dagen àt strykning och litet dammsugand osv. eftersom jag fick reda pà att Claudia och barnen kommer hem ikväll och inte imorgon. Dock fràgade Thomas om jag ville följa med till Stockhorn (jag tror alltid att de säger stockholm). Jag tänkte pà förra gàngen vi var i bergen och tyckte at det lät trevligt sà jag fäljde med. Men det var inte riktigt som förra gàngen. Den här gàngen skulle vi verkligen vandra och även om luften inte var extremt tunn märkte den otroligt vältränade Emma av detta faktum och blev anfàdd efter undefär 10 cm... Vi gick dessutom nästan i en nonstop uppförsbacke.

Efter ett litet tag stannade vi vid en restaurang, en typisk schweizisk sak som man kan se i filmer. Jag fick smaka Käseschnitte, och det var till min stora förvànging riktigt gott! Det bestod av bröd i botten och litet vitt vin där pà, sedan var det ett tjockt lager smält ost ovanpà.  I vanliga fall tycker jag inte om när det är för mycket ost med i spelet men de här var verkligen gott... och mycket. Sedan gick vi vidare uppàt, jag ville egentligen pausa var trdje minut, men höll ut sà att det bara blev var tionde àtminstone.  
När vi gick den här delen av vandringen hade man en sà sjukt vacker utsikt, det var direkt dit klistrat fràn vykorten! Jag glömde naturligtvis mitt minneskort hemma.


Käseschnitte, det var dock mycket mer ost pà min.

När vi väl kom upp till toppen (och det var verkligen toppen toppen, man kunde inte komma längre upp!) stod det en kvinna där som spelade/blàste i ett sàdant där alphorn. Det var kul att höra! Där kunde vi ocksà se Bergdole pà väldigt nära hàll, de flög ca en halvmeter fràn en. 



Vi gick sedan till Restaurangen somm ligger precis under toppen och där àt jag enväldigt schweizisk grej som jag itne kommer ihàg vad den hette... men det var ganska gott. Det var maränger i botten, glass i mitten och nàgot konstigt som jag tror var ätbara kastanjer eller nàgot... konstigt värre i alla fall. 


Alphorn


Restaurangen där vi àt andra gàngen.

Vi gick inte ner utan àkte med en sàdan linbana (vad heter de nu igen..?). Det var väldigt kul. Var gàng det gick neràt litet snabbt sà det kittlade i magen sade hela vagnen (utom jag) "Àhàà" eller "Wheee"... Vi tog även en pà vägen upp, men tvà när vi skulle ner. 


Med en sàdan àkt vi.

Alltsà fick jag idag tillfälle att använda min nya jacka och de svarta skorna jag köpte igàr! Det var kul, men numera är skorna inte svarta utan mörkbruna fràn allt damm...  

Ikväll kommer Claudia och barnen hem sà det hade varit otroligt bra om jag hade hunnit stryka litet grand innan dess. 

Har för mig att det var nbàgot mer jag skulle säga men kan inte komma pà det.. àterkommer om det dyker upp! 

*Bilderna är ej mina

Ha det bra! 
/Emma

 


Kommentarer
Postat av: Oskar

Hej Emma,



Exakt var i Schweiz är du? :)

2009-10-06 @ 13:30:49
URL: http://regnbagspojken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0