Ich hab's geschafft!

Idag har jag gàtt hela vägen in till stan, det tog ca. mellan en och en och en halv timme. Jag känner mig sà otroligt duktigt.

Det var dock riktigt skönt ute sà det var väldigt trevligt. Sà jag spatserade dit, hittade genom att följa spàrvagnen helt enkelt... inte sà svàrt. Pà vägen dit passerade jag *fniss* Helvetiaplatz:


Jag har nu förstàtt vad "ch" pà bilarna här betyder "Confederation Helvetica"...

I stan gick jag först och letade efter en julklapp till mamma, har tvà alternativ nu... fàr se om det blir den dyra eller den inte lika dyra. Sedan fortsatte jag mot bokhandeln för att köpa nr tre i twighlight serien pà tyska, men den kommer tydligen inte förrän nästa àr i den utgàvan jag vill ha... Därför blev det litet extrem impulshandel och jag köpte hela serien i en specialutgàva som dessutom är inbunden... men nu har jag i allafall alla böckerna.

Sedan gick jag vidare mot björnburen, tänkte kolla om huvudpersonen hade anlänt än och det hade han minsann! Kan inte fatta att de vill ha en riktigt björn mitt i stan...


Ser ni björnen, ser ni börnen???



Dääär, är han!

Jag gick även litet grand längs med Aare efter att jag smaskat i mig en Farmerkaka, det var himla fint.


Utsikt pàväg ner till Aare...


En väldigt mysig stad...

Jag började sedan gà hemàt, jag gick hela vägen hem trots att jag hade fyra tunga böcker att kànka pà... det hade ju inget att göra med att jag för snàl för att köpa en biljett hem efter mitt dyra impulshandlande... inte alls...

Hursomhelst har hösten verkligen kommit hit nu, finns gula löv överallt!


Pàvägen hem.

Anledningen till att jag inte bloggade igàr var att internet inte fungerade... nu verkar det mà bra igen men jag hoppas att det hàller i sig!
Igàr jobbade jag dessutom ganska mycket, dammsög hela huset och sopade bort löv (det tog det för det fanns massor..) osv. 

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0