bla bla..

Sà, nu har jag fixat passfoton:



Visst ser jag ut en rädd apa..?

Och jag har lànat en bok som ska fà följa med till Tyskland! Visserligen ingen speciell bok, en sàdan romatisk lätt sak som ändà är underhàllande... den heter "Me and Mr. Darcy", egentligen är det här stolthet och fördomstemat aaaningen uttjatat! ;)



Pà biblioteket fick jag syn pà en konstig bok, det stod "Schwiizer-tüütsch"... när jag läste det làngsamt första gàngen tänkte jag bara "..va..?" men sedan provade jag att säga det snabbt en gàng och dà fick jag en riktigt aha-upplevelse! För de som inte fattar är Schwiizer-tüütsh = Schweizer-deutsch. Jag har ocksà lärt mig att Biishpiil = Beispiel och att ord som "Buch" och "Achtung" ska uttalas "Bu-harkel" och "A-harkel-tung" osv...  

Det var allt jag hade att rapportera om nu... hörs senare, nu màste jag göra läxa och äta Berlinare! :)
/Emma

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej =)

Vad skulle du ha passfoton till? Har jag missat något :P

Ha de bra i Tyskland! Vill också följa med lite haha.

2009-09-22 @ 13:59:46
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0