Hej pà dig

Jag har varit ute pà promenad med Claudia och Ester (mamma till en av Felix kompisar) idag, det ver en massa barn med! Dels Felix, Benjamin och Sara, en kompis till Benjamin, men även Esters tre barn, Julie, Louis och Paulina... Men det var trevligt! Paulina är sà sjukt söt! Jag vet inte hur Felix, Julie ville nog egentligen bara se hur det sàg ut härinne dock för efter en liten stund annonserade hon att hon hellre ville gà hem och leka med en tjejkompis istället för pojkarna! Sà hon travade hem och lämnade mig ensam med Felix och Louis som lekte kurragömma... De gömde sig pà samma ställen hela tiden...

Det var desutom litet läskigt förut idag... när alla tre barnen var här sprang de runt och lekte pà övervàningen til en början, men efter ett tag gick de ner till Felix rum istället, jag földe dà med ner eftersom jag màste ha koll pà em. Efter tag tänkte jag dock att jag skulle gà upp och stänga nr programmet jag hade igàng pà datorn men jag hann bara vara uppe i tvà minuter innan jag hörde nàgot som lät precis som att de gick ut... Jag gick ner direkt för att kolla och mycket riktigt hade de gàtt ut, jag kollade runt i trädgärden men kunde inte se dem där, jag blev dà självklart nervös och undrade var de hade tagit vägen. Plötsligt hörde jag dock Felix skratta fràn andra sidan häcken, jag gick runt för att se om alla var där och det var de... de hade dà bestämt sig för att leka kurragömma i i grannens trädgàrd...  Jag antar att gräset är grönare pà andra sidan eller nàgot...

Jag har ocksà lärt mig litet Schweizertyska idag, de säger hela tiden "Grüze mittenan" (skrivet som man uttalar det)och jag har aldrig fattat sista delen men tydligen är det "Grüsse mit einander"... schweizare är konstiga...  

Till Nora som kommenterade pà "skrik-inlägget", jag vet inte hur jag ska svar eftersom jag inte har ngn mail eller sà till dig, men jag är Au Pair i Bern, det är väl ca en timme fràn Zürich tror jag! Du fàr gärna höra av dig igen om ser detta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0