Tyskakurs? Idag? Menar du verkligen det...

Hallopsan!

Jag kom precis hem fràn stan, skulle varit pà spràkkurs men jag liksom hoppade över den idag... jag hade nämligen inte gjort läxan sà bra och dessutom sade jag förra gàngen att jag itne skulle komma idag, jag trodde att jag skulle komma hem fràn Düsseldorf imorgon nämligen... Sà jag tog tillfället i akt och gick runt i stan istället! Var noga med att ta samma spàrvagn hem som jag brukar efter kursen, men när jag kom hit upptäckte jag att Thomas inte kommit hem fràn jobbet än!! Snacka om att vara ambitiös...

Jag gick runt i ca en timme innan de stängde, henn med att titta pà ganska mycket! Bra att veta vad som finns inför lördag dà jag planerar en heldag i Bern! Gick ocksà runt och lärde mig hitta litet bättre, upptäckte att det inte är sà svàrt, man ska bara lära sig hur allt hänger ihop...
Sedan satt jag pà starbucks i ca 45 minuter innan jag tröttnade pà det... beställde varmchoklad och en valnötsbrownie, riktigt gott! Där pratade jag litet snabbt med Bea ocksà, kul att höra fràn henne litet grand!

Jag har tagir litet fler foton ocksà men tyvärr dog batteriet ganska snabbt... men här i allla fall vad jag hann med att ta:


Suddigt värre... det är jag precis innan jag gick hemifràn!



Huvudgatan i Bern... eller början pà den!


Utsikt fràn bron (inte det bästa ljuset för min kamera..)  


Mooootljus! Hoppas att ni kan se litet grand àtminstone...


Jag tycker att det ser sà mysigt ut! :)


En typisk gata här i Bern!

Jag màste beklaga mig litet ocksà... var är jag en sàdan sucker för dyra saker..? Jag handlade inne pà Kiehl's idag... det är dyyyrt! Ska inte avslöja vad det kostade dock, det fàr bli min lilla hemlighet! ;) 


Fick tvà fina prover ocksà! Och ni vet ju hur jag smälter inför fina pàsar, hur skulle jag dà kunna motstà den här..? Jag menar, var realistiska! ;)

En rolig grej är att jag faktiskt förstod försäljerskan inne pà Kiehl's som hade schweizer-tysk dialekt bättre än hon som jobbade pà Lush i tyskland! Kan bero pà att när hon i tyskland  hörde att jag inte kom därifràn började hon helt enkelt blanda tyska och engelska men pratade fortfarande lika snabbt, hon inne pà Kiehl's började istället prata làngsammare och tydligare!

Har jobbat ganska länge med det här inlägget nu sà ni kan glömma det där med att jag "precis kom hem fràn stan", det var ett tag sedan nu... och Thomas har fortfarande itne kommit hem... :S

Jaja, ha det bra sà länge!
/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0