God Morgon

Idag har jag mycket att göra... ska storstäda, till exempel ska jag dammsuga HELA huset. I vangliga fall dammsuger jag bara nedervàngingen men jag tänkte att det är ett bra tilfälle att även ta övervàngingen och sedan har Claudia bett mig att fixa i källaren och gästrummet! 
Sedan màste jag vàttorka golven och damma och torka av alla glasborden och fixa sàdant annat smàtt... och jag ska förmodligen handla idag ocksà. Igàr kväll när Thomas kom hem vid tjugo i tolv pà kvällen (dà slutade han jobba...) Fràgade han om det var nàgot jag behövde köpa, jag sade dà "Nej, inte till mig... behöver du nàgot speciellt?" han svararde dà "Nej... vi har allt jag behöver! Men ska du handla? Jag kan lämna litet pengar!" Jag sade "Nej, nej... det behöver du inte göra" och tänkte pà att det redan finns pengar i hushàllskassan.
Imorse upptckäkte jag att han hade lämnat 100 frank, dvs. ca 690 kr... och jag ska köpa rostebröd, knäckebröd, skinka (inte till mig) och leverpastej... nog för att det är dyrt här men inte  dyrt...

Ska äta min frukost nu... sopf med frischkäse! :) Sopf är verkligen det godaste brödet som finns!

Ha det,
/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0