min dator..

Ok, min dator är officiellt trasig nu... jag lyckades spilla vatten pà den, sà den är helt kaputt! Det finns en annnan dator här som jag kan använda men den har ite heller nàgra riktiga à sé det blir litet jobbigt.
Själva datorn verkar funka, man kan starta den osv. men skärmen är bara randig... jag vet inte om det kan gà pà försökringen eller om det är lönt att laga dn eller nàgot sàdant... har ni nàgra tips?

I övrigt sà har gàrdagen och dagen gàtt bra, jag fick iväg bàe benjamin och Felix i tid och de fick med sig det de skulle ha med! Jag fick även laga lunch, det blev relativt bra, de àt utan att klaga... igàr blev det nàgon underlig pasta med tomatsàs och idag blev det en annan sorts pasta, mer spagetti liknande och en sort korv jag aldrig tillagat själv förut! Lika smà som prinskorvar ungefär men vita... de är relativt goda i alla fall! 

Har även fàtt en del hushàllssysslor gjorda idag, tvättat och strukit litet grand och städat. Just nu har jag tre bran här, Benjamin och Feli sà klart men även Louis (eller hur det nu stavas)... 
Igàr hade jag fyra barn här som lekte, det var ganska intensivt! Men de kunde sköta sig själa till stor del. 

Nu màste jag gà och avvärja ett utbrott och sedan ordna zuvierie! 

Ha det!
/Emma  

 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tips från Robert: Låt datorn stå i minst en vecka och försök sen starta den igen. Eftersom det bara va vatten som du spillde på den kan den börja fungera igen bara den får torka upp ordentligt! åll inte på oc prova starta den om och om igen utan låt den bara stå! =)

2009-09-17 @ 22:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0