Turist in the Bern

Jag kommer knappt ihäàg vad jag har gjort idag.. inte för att det var mycket utan snarare för att det var länge sedan! För tillfället sitter jag med en ansiktsmask som ska torka innan jag tvättar av den... Ikväll ör inte Benjamin här uppe eftersom han redan har àkt till Düseldorf med Thomas, vi andra beger oss vid nio tiden imorgon. Jag vet int ehur det är med tillgàng till dator och sà där, men nàgot inläga ska jag förhoppningsvis hinna med! Om inte annat kommer jag ju hem ganska snart igen.

Under dagen har jag alltsà inte gjort sà mycket, städat litet, dammsugit och strukit... passat pojkarna en stund och fixat lunch. Sedan har jag gjort läxan och varit pà spràkkursen. Var torsdag har affärerna öppet till kl nio sà jag och en tjej fràn kursen tog en kort tur pà stan innan vi var tvunga att àka hem. 

Innan kursen lekte jag turist litet grand och tog ett par foton:

 
I nederkanten kan man se floden Aare... den här vyn ser jag var gàng jag àker in till centrum.

överexponerad eller vad..? Men det är i alla fall en fin utsikt!


Här är sà att säga huvudgatan, Marktgasse heter den! Längre ner ligger min spràkskola... 

Ha det bra i stugorna!
/Emma


Kommentarer
Postat av: Emma

hoppas du får några trevliga dagar i Duseldorf. kram. mamma.

2009-09-24 @ 21:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0