Gut gelaunt!

JAg har haft en sådan bra dag idag. Har jobbat mycket utan att märka det vilket alltid är kul, har dessutom varit mer au pair än jag brukar vara.
Imorse passade jag Charlotte, men hon var inte på så bra humör så jag gav mig ut på en promenad med henne, det dröjde dock ett tag innan hon somnade, men hon var i alla fall tyst. Jag och Claudia kom tillbaka samtidigt och efter ett litet tag (kanske en halvtimme) åkte Claudia iväg till soptippen, jag passade då en sovande Charlotte vilket är ganska skönt. Då passade jag på att damma fönsterkarmar och putsa en del fönster som såg litet extra smutsiga ut. När Claudia väl var hemma igen begav jag mig ner för två produktiva timmar i strykrummet och jag kan glatt meddela att jag nu har kommit fatt i princip helt med strykningen.
Tidigare hade Claudia slängt in litet grejor i tvättmaskinen så de hände jag ut efter strykandet och slänge in litet till. När jag kom upp igen var Charlotte inte på lika bra humör så jag gick och roade henne fram till lunchen då Claudia tog över igen. Vi åt sparrid med potatis och sås (skinka för dem som tycker om det också).
Efter all undanplockning av maten, plus litet extra diskande av två stor ljusgrejor så spelade jag boule med Felix... det gick ganska bra, men jag tycker att det är ett ganska tråkigt  spel så det var svårt att uppmuntra honom till att spela vidare. Efter ett tag började vi dock spela fotboll (!!) istället. Jag kan ju säga att man blev varm av att spela i solen, värmen har verkligen kommit hit nu och det var ca 25 grader i skuggan skulle jag tro.
Klockan var nu ca halv fyra så jag passade på att ta en snabbdusch innan Claudia skulle iväg med Beni till hans schackträning. Felix stannade hemma med mig och vi lekte i två och en halv timme. Det var mer fotboll, litet rutschkana, titta på bilder och sedan favoriten hos Felix, sandlådan. Vi byggde säkert tio berg (inkl. vilkaner och pyramider) som han sedan tyckte var roligt att förstöra. Sedan var det dags att förbereda för Abendsbrot, men när jag kom ut i köket sda Claudia att jag hade gjort tillräckligt så jag satte mig hos Charlotte som inte var helt glad och pratade litet med henne. Sedan åt vi och hade jordgubbar till efterrätt; jättemumsigt!
Sedan dukade jag av med hjälp av Claudia och gick upp till mitt rum med orden "tack så jättemycket, Emma" med mig.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hjääälp :P

Jag ska passa bebis på söndag. Ska vara barnvakt till Leezas systers två barn, en sjukt söt flicka på 7-8månader och en pojke på snart tre år.

MEN. Jag har inte bytat en blöja i hela mitt liv.. Skit. (bokstavligt talat haha)Har du några tips? .. Jag är seriös. Kommer jag att överleva, eller är de bara att skjuta sig själv direkt?

puss hej



2010-04-29 @ 04:04:13
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0