Dagen efter...

jag visste väl att det var en dålg ide att sitta uppe så länge igår kväll... jag måste lära mig att gå och lägga mig tidigare på måndagar och onsdagar! Jag måste ju vara litet pigg till språkkursen på tisdagar och torsdagar.
Idag har jag i alla fall dammsugit trots att Claudia var hemma, det händer inte ofta kan jag säga. Speciellt inte när hon ska iväg senare på dagen, då brukar jag vänta tills dess, men jag antar att hon väldigt gärna ville att jag skulle fixa det (dock var det inte så farligt smutsigt/dammigt här) för hon påpekade att det inte gjorde något om jag dammsög. Så det är avklarat, och sedan har jag tvättat en del, ska kankse stryka senare när Claudia och barnen är borta... antingen det eller våttorka golven... kan inte bestämma mig. Har jag tur kanske jag hinner med båda sakerna men det känns aningen överambitiöst.
Innan kursen ikväll ska jag dessutom in på Migros snabbt för familjens räkning, jag ska se om de har mer legoteknik (heter det så på svenska?) på rean... Thomas köpte någon grej som "bara" kostade ca 350 SEK och de gillade den så mycket att de gärna vill ha mer. Så vi får väl se om det finns något kvar.
Nu ska jag kolla igenom min tyskaläxa igen, har en grej som jag inte förstår... en regel som man ska avsluta på egenhand, men jag fattar inte vad de menar... jag gjorde uppgiften utan problem, den var litet självklar för min del men att författa regeln funkar inte!! Grammatik är svårt när man måste tänka på den... Jag vill dock lägga till att alla uppgifter inte är självklara för mig, en del är underligt lätta mitt i allt men de flesta är relativt svåra och en del är mycket svåra! ;)

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0