Going to Paris!

Idag har varit en bra dag. Imorse/förmiddags passade jag barnen eftersom Claudia och Thomas hade ärenden i stan. Det var dock ganska lugnt, den enda dramatiken som utspelade sig var när Beni råkade välta ut en halv kopp te i min säng... suuuck... så var bara till att springa ner i källaren och slänga in det i tvättmaskinen och sedan torktumlaren.
Jag fixade även litet lunch, spaghetti och fiskpinnar (konstig kombination men barnen gillar det). Därefter lyckades jag äntligen få dem att klä på sig, de hade då sprungit runt i pjamas till klockan tjugo i ett...

Vid fem i halv två kom Thomas och Claudia hem, jag skulle träffa Ida vid två inne stan så de hade lovat att vara tillbaka i tid! Så jag gav mig av in mot stan, anlände till Bahnhof vid två och mötte Ida. Vi gick in på SBB och fixade med biljetter till Paris, det slutade med att vi tog dem som vi total ratade från början... vi blev nämligen litet snåla..;)
Men det var ändå bra tåg vi fick tag på. Det tog i alla fall ca 40 minuter att ordna eftersom vi överlade och velade en del.  

Sedan åkte vi till Wankdorf för att kolla in Zara litet grand, jag hittade ett par byxor och Ida köpte en klänning... fast hon hittade son på rean... det gjorde inte jag... jag förstår inte vad jag gör för fel men det händer väldigt ofta att jag glider över till "icke-rea-delen"! Vi kom tillbaka till Bern vid fem och satte oss då inne på Mc Donalds och utnyttjade mina rabbattkuponger, varsin bigmac meny med glass till efterrätt. Vi blev mätta. Vi satt kvar där och pratade i fem timmar, ända tills förfestarna (sorgligt eller hur?) kom och började föra oväsen. Vi flyttade till en lugnare del men snart var det ändå dags att åka hem... tog tramen vid 16 över tio. Jag var väldigt trött när jag kom hem kan jag säga... vet inte varför eftersom jag inte vaknade så tidigt, men det var jag i alla fall.

Utöver detta så har jag pratat väldigt snabbt med Anni och Emelie via skype idag, det var himla kul att se dem en gång! Men tyvärr så funkade inte deras mic så de fick skriva vilket alltid är lika omständigt. Jag avbröt också ganksa hastigt eftersom min säng blev plötsligt blev fuktig... av en stor tefläck! ;)

Ska snart sova nu, måste piggna till litet grand till imorgon.. även om jag inte vet vad jag ska göra!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0