Rädd för att prata tyska? Nein! Eller...?

Hm... jag tror att jag har drabbats av prestationsångest. Nu syftar jag inte på att jag vill göra allt så bra som möjligt här, nej jag syftar på min tyska. Den har nämligen blivit mycket bättre, även om den är långt ifrån perfekt så kan jag prata bättre nu eftersom jag har kommit över den där första rädslan... men alltid när jag ska prata tyska och vänner/familj eller liknande lyssnar så går den snabbt bakåt i utvecklingen och jag befinner mig på samma stadie som jag gjorde i sjuan. Detta beror på att alla (enligt mig) tror att jag ska prata perfekt nu. Men det gör jag inte. 
Jag har fått kommentarer utifrån att min tyska är väldigt bra (som om de skulle säga att den suger... men de kan ju bara strunta i att kommentera den också!) och Claudia har sagt att den har blivit mycket bättre hon med. Det är bara synd att jag inte kan visa det för er därhemma... Men vem vet, någon gång i framtiden så kanske jag kommer över rädslan att prata tyska - i Sverige. 

Ha det  bra 

P.S. Glömde berätta att Charlotte fyller en vecka idag, så grattis till henne! Och jag har förövrigt blivit förälskad i jeansleggings... Och Thomas och Claudia gillar verkligen tröjorna som barnen fick av mig, de funderade på om de skulle ge mig semester oftare så att jag kan åka hem och köpa kläder till barnen! Eller eventuellt om de själva skulle åka till Sverige... ;) D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0