Svenskt vs Schweiziskt

Jaha, då var ännu en dag avklarad.. jag är litet osäker på min insats idag dock. Inte för att jag ahr gjort något fel men jag har gjort så litet, känns som att jag har missat något. Jag har bara städat... och hjälpt till vid lunch också så klart, men ändå... det är så litet. Imorgon ska jag dammsuga och städa deras badrum tänkte jag. Och tvätta så klart. Sedan ska jag bege mig till Ida så fort som möjligt, ska bli himla kul! :) Hoppas bara att jag inte hamna i Neuchâtel istället.

Jag lekte även med Felix förut idag, det gick bättre än vanligt måste jag säga. Men han gjorde ju det mesta av arbetet. Dock lyckades han välta det jättestora huset han, Beni och Thomas hade byggt av Duplo medan jag var snabbt inne på mitt rum... han blev så ledsen. Men Claudia sade att han fick skylla på henne för så att Beni inte skulle bli så arg! ;)

Kursen nu på kvällen var ganska lugn... vi såg på "film". De kallar det för film i alla fall, jag tycker inte att det borde klassas som det, det är ju bara studie material som råkar vara inspelat. Det handlade om kroppspråk vilket var relativt intressant måste jag säga, dock sade dem inte jättemycket nytt för min del.

En ganska rolig sak är att när jag nu vill lägga upp bilder så skriver jag först inlägget på min svenska dator eftersom jag vill ha "å", sedan får jag byta till den schweiziska som har kortläsare.. litet omständigt men vad gör man inte för er som läser!

Jaja, vi hörs och ses någon gång! 


... Jag köpte för övrigt en tröja till från Kookaï idag... jag ska sluta åka in till stan tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0