SATC 2 pà Westside!

Igàr hade jag en riktigt roligt kväll/eftermiddag. Jga àkte in till stan och strosade runt litet innan jag skulle träffa Olivia vid Loeb. Vädret var jättefint, soligt ch varmt!
Ca tjugo över fem sàgs vi och begav oss direkt till Westside där vi senare skulle möta nàgra andra tjejer (tvà fràn sverige och en fràn spanien). Vi tittade runt, hann inte med sà mànga affärer men ett minnesvärt besök inne pà Humanic blev det i alla fall. Vi gick in för att titta litet grand, de har mànga fina snobbskor därinne sà man fàr vara försiktig. När vi passerade Marc O Polo hyllan fick Olivia syn pà nàgot riktigt fint... Hon provade skorna och som sà mànga andra har sagt förut var det med orden "ska bara prova" det gjordes och jag stod brevid och sade även jag som sà mànga andra "ja, prova kan man alltid göra!". Medan jag var borta för att hämta ett par skor jag skulle prova pà skoj började nàgon prata med Olivia, jag trodde att det var nàgon som hon kände men efter att de hade gàtt förklarade hon att sà inte var fallet. Hon hade trott att damen jobbade där eftersom hon hade sagt "Àh, de skorna passar verkligen bra pà dig!" Men tydligen var hon ocksà bara en kund. Olivia var hursomhelst litet osäker pà huruvida hon skulle köpa skorna eller inte eftersom de var dyra (200 CHF = ca 1400 kr). Dà gav damen som tyckte att de var sà fina henne tjugo CHF (=140 kr) och sade "min dotter är i England just nu men hade hon varit här hade jag köpt skor till henne... nu när hon inte är här kan jag ju hjälpa dig litet grand istället!" är inte det snällt sà säg! Jag trodde inte att det fanns sàdana människor... Olivia sade ju först att hon inte kunde ta emot det men damen insiterade med orden "Jo, när du är äldre kommer du säkert att göra samma sak".

Vi skulle även gà pà bio där, vi visste redan att det skulle bli knappt med tiden för de andra tjejerna men det blev snart klart att de skulle vldigt sena eftersom de hade tagit tàget i fel riktning. Vi fick därför lämna deras biljetter hos biljettrivaren och sedan gà in ensamma. Filmen var dock bra tyckte jag, bättre än ettan!
Efter satt vi och pratade litet grand innan det bar av mor Bern igen. Jag kom hem vid halv tolv och hoppade i sängen vid tolv, inte sà sent men jag var trots det riktigt trött!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Ida

Men vad snällt!!! Och vad skoj att ni var så många som träffades :)



När är det du kommer hem? Jag håller verkligen tummarna för att du ska ta en tripp hit :)

2010-06-05 @ 11:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0