det sade alla andra också...

Jaha.. den här dagen blev inte som planerat. Jag hade tänkt dammsuga och fixa sådana saker, men eftersom Claudia inte skulle iväg som jag trodde så blev det inte av. Istället strök jag litet grand, tvättade en del saker och sorterade och lade tillbaka tvätt. Ganska mycket tvätt, jag har varit litet lat med den så strykrummet var ganska fullt. Jag fick även passa en otroligt arg liten dam medan Claudia hämtade Felix, hon skrek något så fruktansvärt, jag är helt ärligt förvånad över att jag inte blev döv eller åtminstone drog på mig tinnitus.

Till lunchen lyckades jag ställa till det; jag stekte wienerkorvarna. Borde jag veta att man ska koka dem? De var i alla fall ätliga, aningen konstiga men barnen gillade dem så det var inte så farligt. Jag insåg också hur pass snabbt det går att göra pulvermos och att man bör fixa det sist och inte först. 
På eftermiddagen "hjälpte" jag Claudia och hennes bror och mamma med skype. De fick ingen bild från tyskland och ropade mig eftersom jag "känner till" skype så bra... efter att jag konstaterat att felet låg hon dem i andra änden så löste Claudias bror det hela.

På kvällen var jag på språkkursen som vanligt, ganska kul. Som sista övning skrev alla de kvinnliga deltagarna olika saker som är typiska för män (enligt oss, t.ex. hobbies, färger, önsknigar osv och tvärtom. Det var intressant att höra vad alla tyckte.
Jag har förmodligen slagit på min weirdos-magnet igen också... på vägen till spårvagnen var det några lätt överförfriskade typer som ville ha reda på vägen till björnburen, när jag sade att det bara var rakt fram fick jag svaret "Ja.. alltså... alla har sagt idag.." då svarade jag "Jaa.. hehe.. jag måste gå nu.."

Det var allt dör idag, ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0