Jag lever!

Jag skulla bara meddela att jag lever, har inte varit alltför pigg på att skriva de senaste dagarna. Men nu kommer en liten uppdatering.
I måndags så blev det städning för hela slanten och även ett försök till en del strykning men strykjärnet har gått sönder så det är inte så lätt. Sedan kommer jag inte riktigt ihåg vad jag gjorde mer...
Igår så blev det mer städning och ytterligare litet strykning och tvättning. Det är alltså inte så att strykjärnet är helt trasigt, det kommer helt enkelt inte någon ånga längre av någon anledning och då går det otroligt långsamt. Eftersom det var tisdag igår så innebar det även kurs på kvällen. Det var ju intressant men jag hatar dessa passiva former! Har jag inte redan lärt mig det en gång egentligen? Fick också reda på att chansen är stor att vi som vill göra nästa del av kursen kommer placeras in i andra grupper eftersom det förmodligen är så pass få som vill fortsätta hos oss. Tråkigt värre... det är dock den sista kursen jag påbörjar tror jag. Den sista delen blrjar först i Augusti och jag åker i mitten där någon gång så det kommer inte att vara så lönt.

Idag har jag städat ännu mer... har dock gjort sådant som jag inte brukar, till exempel dammat ordentlige och skrubbat ur behållaren till soptunnan... inte så trevligt men det måste också göras ibland. Vi kunde dessutom för förtsa gången äta ute på altanen idag! Det var riktigt skönt måste jag säga, tror att det var cirka 18 grader.. nu är våren här!
En lustig händelse var när efter lunchen när jag satt ute på altenen och gjorde läxa och claudia satt och läste... Felix som varit på dåligt humör hela dagen kom och stängde altandörren. Man kan bara öppna den innefrån. Men jaja, ha nöppnade ju sedan igen, dock inte när jag knackade på dörren...
Just nu är jag ganska trött, vet inte varför men jag ska nog ta och läsa litet eller något.

Idag är det en vecka kvar till jag åker hem.


En bild på mig i Bern från slutet av förra sommaren...

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0