Söndag

Ytterligare en lat dag.. känns inte som att jag gör så mycket för tillfället... Egentligen skulle jag gått på bio idag, men eftersom alla vännerna har riktiga jobb så blev det inte av. Men det gör inte så mcyket, jag vill helst överleva på så litet pengar som möjligt fram till jag åker hem så att jag kan spara det mesta jag har på kontot nu.
Jag passade barnen litet på eftermiddagen medan Thomas och Claudia tittatde på bilar, de funderar på en Renault Espace eller någon Mercedes modell, den ska i alla fall vara stor så att man får in hela familjen plus Au Pairen.
På kvällen kände jag mig duktig eftersom jag passade en skrikand charlotte medan föräldrarna läste för varsitt barn... det som gjorde att jag kände mig duktig var att jag fick charlotte att somna och Claudia sade "Oh, sie schläft so gut ein bei dir!" hoppas bara att det höll sedan också.. det händer ju ibland att man får henne att somna, lägger henne i vagnen eller liknande och fem minuter senare skriker hon igen.

Jaja, ha det bra allihop!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vadå "riktiga" jobb? ;) Jag vågar nog påstå att de inte går att få ett tuffare, mer utmanande och "riktigt" jobb än au pair jobbet!

De tålamod och överseende man måste ha när man bor på jobbet är otroligt.. Tror nog att jag kommer tänka tillbaka på de som en av de mest konstiga situationer någonsin. Haha! Men jag älskar de verkligen.

Fast jag längtar efter att lämna smutsig disk efter mig, att någon annan städar upp efter middagen, att inte känna mig konstig om jag brer mig en macka en konstig tidpunkt på dygnet för att jag är hungrig.. Att gå runt i pyjamas och morgonrock.. Haha! Ja de ska bli skönt när man väl kommer hem. Även fast jag då kommer att längta tillbaka..

2010-03-25 @ 12:21:56
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0