Två veckor kvar till semestern

Jaha, jag har inte haft så jättemycket att göra idag... vi har besök fram till Fredag, Claudias morbror är här, så jag ahr städat nere i källaren och fixat iordning gästrummet. Imorgon kommer hans son som också stannar till Fredag. Utöver det så har jag tvättat (surprise) och sedan var jag nere vid någon marknad som säljer second hand käder vi Benis skola... det är någont som inträffar ett par gånger om året och man kan fynda ganska mycket saker där, speciellt barnkläder. Claudia hittade till exempel ett par Burberry byxor som Charlotte kan ha litet senare... det är dock inte så vanligt att man hittar sådana märken där. Tyvärr fanns det inget för mig, det var ganska utplockat och de flesta känner ju till min förmåga att handla saker på sådana ställen... itne det att jag inte gilla second hand men av någon anledning hittar jag aldrig saker.. och jag orkar inte riktigt leta heller.
Jag har också spelat litet schack med Beni... vi hann inte spela klart eftersom besöket kom och sedan anlände en kompis, men det var nog tur, annars hade Beni vunnit stort. Jag har ingen aning om vad jag gör och jag kommer knappt ihåg hur gubbarna får gå. Så mn kan väl säga att skillnaden mellan Beni och mig är att han spelar frammåt, jag spelar i stunden. Det enda jag kan göra är att se till att han inte ställer mig i schackmatt just nu. Men han är verkligen duktig, vid jul började han spela och han har lärt sig väldigt snabbt! Man får bara godta en del "eller nej... jag vill inte flytta den, jag flyttar hellre den här..." men sedan är han ju bara sju år också.
Jag borde egentligen ge mig ut på en promand eller något eftersom vädret är så fint men jag vet inte om jag orkar, kanske efter mellanmålet... det ska bli sämre till helgen igen. Hoppas att dte är fint väder hemma i Sverige under semestern! Det är bara två veckor kvar nu.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0