Zufrieden mit viel Arbeit oder viel Arbeit macht zufrieden?

Idag har ja verkligen jobbat, som sagt så har jag lekt med en hel del med Felix... det blev ännu mer senare, dock var jag nog itne så rolig då, var läskigt trött. Hur som helst så sprang jag runt med en skrikandes Charlotte på armen igen. Blir dövare för var dag som går. Sedan hjälpte jag, som vanligt, till med fram dukningen av Abendsbrot. När alla var klara med maten så dukades bordet av, som vanligt fick Claudia och Thomas dra sig tillbaka med varsitt barn för högläsning. Så under tiden som de läste hann jag med att städa undan i köket (det är alltid kaos när alla har hjälpt till att duka fram på kvällen) och ta över Charlotte på egen begäran så att Thomas kunde läsa för Felix utan en skrikande bebis. Charlotte somnade till och med hos mig, något hon inte gjort hos de andra tidigare under kvällen! Dessutom lyckades jag ha så pass bra timing att jag mötte Claudia i trappan när jag skulle upp vilket innbar att vi slapp en orolig Beni som springer upp och ner för trappan (han vill inte vara ensam på övervåningen). Men det känns ju bra sär man har hjälpt till mycket en dag, det gör verkligen det.
Nu är jag trött. Ska titta på vänner och prata med syster när hon är klar med sina fotnoter.

Ha det bra och sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0