Igàr och idag...

Jag hade en bra dag igàr, ledig à förmiddagen och jobbade pà kvällen. Efter lunchen àkte jag in till Bern, först gick jag till Migros för att kolla upp spràkkursen igen och anmälde mig till en annan istället, en konversationskurs. Sedan gick jag till Glubs och det slutade med att jag gick ut därifràn med tvà alldeles för dyra nagellack fràn Estée Lauder och en present man fick till. 
Vid tjugo i fyra kom jag tillbaka och vid halv fem gav Claudia och Thomas sig av in till stan för att äta och jag ahde hand om barnen. Först spelade vi litet UNO pà Felix begäran men när det gick dàligt för honom blev han gnällig. Sedan ville Beni spela schack med mig, det ville inte Felix sà för att förhindra bràk mellan dem (bàda ville spela med mig men inte samma sak) sà fick Felix sitta litet vid datorn. Pà kvällen tittade vi pà Asterix och Obelix, alltid lika kul. Sedan var Beni mer "jag vill inte" än han brukar vara. I vanliga fall brukar de springa och ta pà pyjamas och borsta tänderna självmant men igàr ville Beni se mer tv hela tiden och Felix sade inte emot. Sà de fick titta til halv nio, sedan ta pà pyjamas.. tyvärr gick pyjamas delen väldigt làngsamt sà jag sade att om de var snabba kunde de fà titta pà tv till klockan nio (är tillàtet pà helger) sedan direkt i säng.

Idag har jag inte fàtt nàgot uträttat än, men senare ska jag in till stan för en fika och bio med Olivia.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Emelie

de där med pyjamasen (och borsta tänder, och absolut ALLT som måste göras på morgonen) är preciiis så de är här varenda dag ;)

Men å andra sidan, jag slipper stryka skjortorna hehe.. Och vi stryker bara "finkläder" och örngott.

Hoppas allt är bra! Kram

2010-05-02 @ 16:47:21
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0