Kristihimmelsfärd

Idag är det helgdag, kristihimelsfärd för det som inte vet, och igàr fick jag reda pà att det innebär att jag är ledig ocksà! Himla skönt màste jag säga. Igàr jobbade jag ganska mycket, Felix gr ju i vanlia fall til sin Waldspielgruppe men den var inställd sà han skickades hem igen (av grannen som kör dit) sà istället fär tt bara ha en bebis fick jag ha hand om honom ocksà. Det gjorde inte sà myckte dock, Charlotte sov pà förmiddagen sà jag och Felix kunde lägga litet pussel och bygga med ngt byggspel... sedan gick han till en kompis (pà samma gata) vid halv elva sà dà hade jag till och med tid att vàttorka golven litet halvsnabbt medan Charlotte sov, de här gàngen efter maten... Sedan gjordej ag kycklingvingar och ris med tomatsallad och mozarella. Sedan gick jag ner i källaren för att stryka, det tog ca tvà timmar. När jag sedan kom upp igen  àt vi mellanmàl och därefter gav Claudia, Charlotte och Beni sig av till schackklubben och jag stannade hemma med felix som màdde helt bra. 
Resten av familjen anlände sedan tillsammans vid sju tiden, dàr hade jag redan börjat förbereda Abendsbrot och fter ytterligare litet krànglande satte vi oss ner för att äta. När alla var klara hjälpte jag till att plcka undan... Intressant, eller hur?

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: mamma

du är väldigt effektiv och duktig tycer jag. Nu har brevet kommit onsdag.Tack så mycket det var ett fint brev och en väldigt fin teckning,hälsa det till Felix Jag blev väldigt glad för båda,saknar dig också,men vet ju att du har det bra.

kramar från din mamma........

2010-05-13 @ 13:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0