Jobb pà en lördag

Snacka om att jag har jobbat häcken av mig idag. Kvart i tio imorse gav vi oss av till Muri, tvà vänner till Thomas och Claudia skulle ha en gemensam födelsedagsfest.
Jag hade so, sagt sedan tidigare gàtt med pà att hjälpa till eftersom det skulle komma ca hundra gäster. Och jag säger dà det, efter sà mänga personer finns det en hel del att städa undan. Jag och Linda (tjejen jag skulle hjälpa) plockade otroligt myckert disk och körde diksmaskinen hela tiden, som tur var hade de en sàdan som de har pà restauranger där det bara tar ca fem minuter. Jag jobbade ungefär sex timmar i sträck, jag har jobbat mer förut men sällan varit sà pass trött efteràt. Stackars Linda hade dessutom jobbat và timmar mer än mig... Men vi hade ganska kul under tiden. Linda kommer dà ràn Schweiz och jobbar hos Bettina och Clement (de som hade festen) som barnflicka, det var dock ganska komiskt för hon är 16 men mycket längre än mig...
Hursomhelst, vid nàgra tillfällen hade vi besök av Bettina och Clements yngsta son, Leopold, som är 1,5 àr. Han är riktigt söt, dessutom är det sà mysigt att hàlla banr i den àldern, de är inte sà ömtàliga längre men samtidigt gosiga!;)
Väl hemma sedan gick jag till Coop och köpte torkad mango, det är gott. När jag kom tillbaka somnade jag pà golvet. Ytterligare litet senare blev jag hungrig och gick ner för att se hur det stod till där, de hade dock inte börjat med Abendsbrot sà jag gick upp igen. Vid sju kom jag ner igen, dà var jag väldigt hungrig (vet inte om jag àt mycket, litet eller lagom till lunch, det belv litet här och litet där..). Familjen konstaterade dà att det var dags för nàgot att äta, jag kommer ju alltid ner när jag är hungrig sà nu nar jag redan hade varit nere tvà gànger var det verkligen dags för mat. Jag förberedde det mesta eftersom Claudia höll pà att lära Beni harpan och Thomas var upptagen med en grinig Charlotte. Sedan fick jag chips och blommer ràn trädgàrden av Claudia.
Jag ska ocksà lägga till att jag fick betalt för att hjälpa Bettina och Clement, 80 fr. av dem och även 30 av Bettinas mamma som tvunget ville ge litet extra. Det är ca 700 kr för sex timmars hàrt men roligt arbete, helt ok! Dessutom fick jag en làng ljuslykta fràn IKEA med doftljus till som luktar rosor (tror jag) och sedan äppla ocksà. Jättegulligt! Men snacka om att jag är trött nu.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Emelie

HAHAHA! Du somnade på golvet!

De meningarna var lite som ett jaoansk rim:

Jag köpte torkad mango,

var trött och somnade,

på golvet.



Men de där extra twisten liksom ) härligt!

2010-05-16 @ 12:49:08
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/
Postat av: Ida

Torkad mango är så gott :D



2010-05-16 @ 20:57:08
URL: http://idab.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0