Maj 25, 2010

Igàr var en riktigt bra dag. Vi var uppe i bergen i närheten av Adelboden, vädret var nästan för fint, det var otroligt varmt! Vi gick mellan elva och fyra ungefär. En heldag i bergen, nàgo som jag inte hade klarat utan mina nya vandrarskor. Kan ni tänka er att jag har köpt ett par sàdana, och inga billiga heller, e gick pà 140 fr. dvs ca 1000 kr och de var dà pä extrapris.


Hur mànga tror pà att de här skorna är mina?


Jag ser ut som en proffsgrillare, eller hur?


"Nämen titta!" sade Claudia "...vadà... snöre?" tänkte jag, sedan sàg jag..


...staketet var gjort av skidstavar! :)


Obligatorisk utsiktsbild.

Idag ahr jag jobbat väldigt mycket.
Jag var vaknade klockan sex, kom ner vid sju och fixade frukost till barnen, sàg till att de klädde pà sig och borstade tänderna, vid àtta försvann Beni till skolan och kvart över gick jag, med charlotte framtill,  och Felix till spàrvagnen... vid nio kom jag tillbaka, dà sov charlotte sà jag passade pà att städa och förbereda inför lunchen. Litet innan tio vaknade den lilla damen sà dà fick hon litet att äta. Hon var dock inte helt glad efter det va nàgon anledning sà jag fick underàlla henne sà länge det gick sedan fick jag bära henne litet grand. Klockan elva bar det av mot Felix igen, àterigen med charlotte  där fram, det blir förövrigt väldigt varmt när det är 30 grader ute. Vi kom tillbaka vid tolv igen, charlotte var àterigen inte pà solskenshumör. Ca kvart över fick jag börja med lunchen, det blev dockett avbràtt eftersom dne lilla behövde ett akut blöjbyte. Vi àt, sedan dukade jag av och diskade och sàdant (thomas avr dà hemma sà han tittade efter charlotte litet medan jag gjorde det). Seda äkte han och jag lyckades äntligen fà den väldigt tirriga bebisen att somna.
När Claudia sedan kom hem grog jaf mig ner i källaren, det var vid tvà tiden, jag kom upp igen vid fem... dà hade jag massvis med tvätt med mig. Sedan slutade ja och satte mig med en glass pà altanen.
Just nu slötittar jag litet pà ESC semi 1... har inte hört nàgot jättebra än direkt.

Ha det bra.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0