Disaster experience!

Hej på er i snökaoset!
Här är vädret kallare men inte så illa som i sverige misstänker jag.
Vi hade ju ett prov igår, vårt första, på sex kapitel.. jag tyckte i början att det kändes ganska bra men nu när jag ahr sett Beas tror jag att det kan ha gått ganska dåligt.. men vi får se, vi får tillbaka dem imorgon. I onsdags hade vi och en "disaster experience" vilket var väldigt interessant. Där fick vi prova på att springa genom rökfyllda rum (ej giftig rök så klart), släcka en låtsas eld och uppleva en jordbävning som gick upp till 7 på skalan och känna på vinden från en tyfon.  Låtsas elden var ganska rolig, man gick fram i grupper om fyra pers, stod och väntade på att en man skulle ropa "börja" sedan skulle man skrika "kajida" (typ "det brinner!") och springa efter en brandsläckare och spruta vatten på en skärm som kände av om man klarade av att släcka elden. Alla klarade det. Att få uppleva jordbävningen var ungefär som att åka bergochdalbana... nästan... tyfonen var inte särskilt stark, men man ände att det blev svårt att andas efter ett litet tag och håret var som en risboll när man kom ut.
Jag ska kanske också tillägga att de andra som var där för samma "utbildning" förmodligen gick i första klass eller något sådant. De var himla söta men det var aningen pinsamt att vara där nar allt uppenbarligen var tänkt för små barn.
Vi gick även omkring i hakata bay innan övningarna började. Det var jättefint där, tydligen det dyraste området att bo i... lägenheterna kostade minst 30 000 SEK (de sade 300 000 yen). Jag har inte lagt in mina egna bilder på datorn än så jag laddade ner två från facebook!


Hela klassen vid Fukuoka tower.. tydligen sade dem andra "vad litet.." vi svenskar tänkte "jäääklar vad stort!"... nästan iaf!


Jag i hatt.. jag ska bli polis enbart om jag får ha en sådan här mössa! '

Det var nog allt för idag... Ska gå och kolla om min tröja lever som jag hängde ut förut, det blåser gaaanska mycket.

Ha det bra! 

Kommentarer
Postat av: ingalill harty

den klär dig Emma - satsa på det - men på japansk polis i så fall eller? / kram Ingalill

2010-11-11 @ 22:01:55
Postat av: Anonym

Hur ser han ut, som har blivit av med sin uniformsmössa?! Snygg!!? Undrar Farmor!

2010-11-12 @ 18:11:06
Postat av: Ida

Haha, du passar ju perfekt i alla hattar ju!! Hoppas du har det kalasbra och trivs!

2010-11-13 @ 00:50:50
URL: http://idab.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0