Bilder... aningen meningslösa bilder...

Hm.. kan inte riktigt komma på vad som har hänt sedan sist.. vi fick vår vattenräkning igår, den låg på 1705 yen.. dvs cirka 170 kronor, tillsammans. Inte så farligt tycker jag, men vi har fortfarande den läskiga räknigen kvar, dvs gasen. Vill inte veta vad den kommer att landa på.
Idag kände jag mif riktigt korkad på lektionen förövrigt, fattade verkligen inte det som vi gjorde. Måste upp tidigt imorgon och sätta mig litet med det där. Annars flyter livet på här som det har gjort innan.
Här kommer litet bilder från de gångna veckorna (man märker tydligt när jag har lagt in bilder i datorn..).


Jag fick en fråga om vad vi äter för mat.. här är ett exempel! Det här är den litet sämre maten vi äter men vi lagar alltid ordentlig mat minst en gång om dagen och vår fruktost är nyttigare än den jag åt i Sverige! Den består av yoghurt med banan, macka och ett glas juice. Sedan äter vi mycket ris, ägg och något som heter gyooza (knyten med kött i) och vi köper kyckling när det är billigt och har alltid antingen gurka eller böngroddar till maten.


Här är ett annat exempel på "mat"... det var gott. Myyyycket choklad.. nästan för mycket.


En litet random bild jag gillar... Yahoo dome i Fukuoka! Den är STOR även om det inte syns på bilden. Den hade även ett tak som gick att öppna, men jag tror inte att de gjorde det så ofta eftersom det kostade typ 100 000 kronor att öpnna och stänga den gång...


Rolig bild från när vi skulle besöka den här disaster center grejen.

Christmas has come to town...

Såhär ser det ut i Canal City:


Kan någon förklara vad kaniner har med julen att göra..? Eller är japaner bara så bestatta av allt som är gulligt?


En stor vit sak som hänger i taket.. den var fin.


De glömde rudolf...


Den här dagen (söndag) avslutades med god Ramen! Min första "riktiga" ramen här i japan! Den åts dock inte upp eftersom va hade tryckt i oss mat på macdonalds till lunch och en stor glass till mellanmål. Den här soppan var dessutom ett extra erbjudande så man fick Ramen, gyooza och dricka för ca 75 kronor, helt ok! :)

Nu måste jag dock sova, ha det bra i stugorna!


Kommentarer
Postat av: Anni

Fy fasiken vad jag blev sugen på ramen nu!! D: Ät en skål för mig också! Eller tre :) Här har man faktiskt inte satt upp så mycket julsaker..än.. ge det tio sagar och det kommer vara lika juligt som vanligt gissar jag på :D Då ska jag åka till Lund bara för att strosa omkring i mörkret bland alla ljusen och mysa :) Får göra det till Lucia kanske, så slår man två flugor i en smäll xP Btw, grejen som syrran håller i ser ju jättekonstig ut :O Som en (no offense)bajshög formad till en kanelsnäcka :/ Mums...

Kramisar!!

2010-11-17 @ 17:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0