Random bilder och helgen!

Nu är det söndag eftermiddag, jag har inget att göra så jag kan ju lika gärna fixa ett litet inlägg... tänkte lägga upp bilder som tagits för bloggen men aldrig klarat det hela vägen. Klockan är kvart över sex på morgonen hemma i sverige nu.

Först kommer litet bilder från halloween, som firades två gånger.


Första gången var den 30/10 på en halloween fest med några klasskompisar, framförallt beas klasskompisar...


Andra gången var hemma hos grannarna på riktiga halloween dagen. Vi hade ett litet knytkalas med mumsig mat och såg sedan på en skräckfilm.

Nu kommer bara litet slumpmässiga bilder jag hittade i min bildmapp:


Här har jag en fanta med vindruvssmak... den är helt ok. Vi köpte en vindruvsjuice en gång också, den var inte ok.


Dessa bullarna är jättegoda! Kommer inte ihåg om jag har lagt upp den bilden (eller nästa för den delen) redan men om jag har det får ni en favorit i repris! 


Detta var en av de godaste middagarna vi har haft, det är böngroddar, god bulle, ris och äggröra!


Det här är skylten till vår skola, det står: Ajia nihongo gakuin... inte för att jag kan läsa kanji, men vi har tragglet adressen till skolan x-antal gånger nu. På engelska heter den Asia Japanese Academy.

Igår hade vi en väldigt intressant dag, vi åkte först in till Tenjin med en av Bea klasskompisar, jag har nog aldrig gått i så många köpcenter förut... Hon var ju trevlig ock så, men gud vad hon gillade shopping! Jag och Bea varhelt slut sedan när hon åkte hem. Jag hittade dock en ny kabukiborste, är dock nte säker på hur pass bra den är, och en mysdress som bara kostade ca 100 kr.
Efter att klasskompisen åkt hem gick jag och bea för att först leta upp en toalett, sedan den södra ingången till stationen. Där skulle vi möta en tjej vi träffade på halloweenfesten som vi skulle ut och äta med. Meadn vi gick runt bland affärerna under marken stötte vi överraskande nog på en klasskompis till mig och en till som vi vet bor i byggnaden men inte känner. Det blev en ganska pinsam konversation... Vi hann få ur oss att vi skulle träffa japanska vänner som vi skulle äta med, sedan gick konversationen ungefär så här:

Vi: blablabla.
De: huh..?
Vi: blabla... bla?
De: Huh..? Blabla?
Vi: Huh..?

Fortsättning i samma mönster... Jag tror att de frågade om vi ville gå runt litet med dem i stan men det fattade nog inte när vi försökte förklara att vi skulle träffa någon om ca 20 minuter... de trodde nog att vi helt enkelt dissade dem. Pinsamt. 
Men vi hade kul med Mariko från festen och hennes kompis i alla fall. Vi gick först och åt något som tydligen var väldigt japanskt. Man fick en hel del små rätter och sedan något nudeljox med ägg på... Men det var gott! Jag provade också en japansk dricka, det såg ut som mjölk.. eller ganska tjock spökmjölk. Men det var gott det med i alla fall! Sedan gick vi för att ta sådana foton i en automat som man kan dekorera sedan. Det var himla kul, man kan nästan inte bli dålig på den eftersom datorn fixar till dem själv innan man får se dem, bl.a. förstoras ögonen (bea fick ENORMA ögon) man får litet rouge och läppstift... sedan ser man bara allmänt mycket sötare ut på dem fotona... Efter det gick vi till en mysig liten irländsk bar innan det vardags att åka hem. Det blev inte så sent, kl tjugo i elva hoppade vi bussen. Men vi vet heller inte riktigt när den sista går och vi vill inte ta taxi hem, det blir för dyrt för två personer.
Jag var dock väldigt trött hela dagen igår, vi var nämligen på en liten fest i fredags som nårga klasskompisar ordnade, vi stannade där till två, vilket inte hade varit så farligt om jag inte hade blivit väckt aningen för tidigt av dörrklockan. Jag blev förövrigt väckt idag också, men det var Bea som kom in och sade att jag sov bort en jättefin dag... så det var tillåtet. Man kunde gå ut i jeans, ballerina, t-shirt och liten kofta utan att frysa idag! Slå det om ni kan! ;)

Och sist men inte minst, till Farmor, vi gör v-tecknet hela tiden eftersom det är väldigt asiatiskt att göra det.. Jag vet inte varför dem gör det, men på nästan alla bilder man ser härifrån gör alla det tecknet.

Ha det bra!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0