Pics as promised

Ett nytt inlägg från andra sidan jorden. Jag tänkte lägga upp litet bilder för dem som är intresserade.


Fukuoka city at night


De svenska tjejerna på väg upp till en park som jag inte vet vad den heter


Jag i en del av parken, den var jättestor! Vi gick dit efter hälsoundersökningen vi gjorde med skolan.


Emma goes japan style


Fin utsikt.

Den där hälsoundersökningen var förövrigt ganska intressant, man blev runt slussad överallt och (kah åtminstone) fattade inte vad de sade för det mesta. Vi gjorde en lungröntgen, maskinen var för kort för mig så jag fick huka mig ganska mycket.. ;) Sedan kollade de en massa andra skaer och tog blodprov och sådant.

Idag hade vi en formell ceremoni för att välkomna oss nya elever och säga hej då till de gamla. Vi svenska hade fått i uppdrag att skriva ett tal som representerade de nya studenterna, alla lärarne gav oss komplimanger för det senare! :)
Vi hade dock litet panik innan eftersom vi fick höra att de "självklart förväntade" sig att vi skulle ha formell klädel vilket innebar ungefär en pennkjol, vit skjorta och en kavaj över... det hade vi inte. Så för att itne se alltfär dumma ut så köpte jag en kavaj och bea en pennkjol och det fick godkänt av alla när vi kom!
Nu orkar jag inte skriva mer, bea har redan klagat på att hon är uttråkad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0