Jan. 14, 2011

Ok, jag erkänner... jag är officiellt riktigt seg på att blogg nu förtiden...
Ja, jag tänkte försöka gott göra detta faktum genom att lägga upp en massa bilder och berätta om min dag idag, den var väldigt intressant nämligen! Först kommer dock bilderna.


En bild på mig i tenjin, visst ser jag litet inklippt ut? Tog en i alla fall för ett tag sedan bara för att har något att lägga upp på bloggen men det blev aldrig av.. tydligen..


Det här är en grej som vår lärare Dharma tog med oss fyra svenskar på! Det är mochi de gör, det är väl i princip mosat ris... Gott men man ska inte äta för mycket av det! Här var jag dock litet rädd att någon av pojkarna skulle slå sig i huvudet...



Mina rumskompisar som tittar på barnen som bankar ris... Visst ser Bea litet mammig ut..;)



Här står de och rullar mochi bullar, barnen var förtjusta i det.


de gjorde dock litet plats så att vi fick prova också! :)


Sedan gick vi in för att äta...


De gjorde ännu fler mochi


Jag och frida med Dharma i bakgrunden


Jag äter mochi... den första var god som vanligt, andra halvan av den andra kändes överflödig, den tredje ville knappt ner och efter den fjärde ville jag bara dö...


Sedan var vi ju inbjudna till en tjugoårsgrej också... alla som fyllt tjugo inom en viss tidsperiod fick gå... jag kände mig dock riktigt dum där, alla var så fina i kimono och håruppsättningar men jag hade inget av det! Det var dock mycket folk där.

Och sedan till dagens händelse... Vi svenskar blev intervjuade av ett TV team idag! Det var för en talkshow, har ingen aning om vad den heter eller när det sänds men det är fjärde gången Pamela blir uppmärksammad, hon har redan varit på TV en gång, i tidningen en gång och i Fukuoka nows lilla infoblad en gång! Jag klarade mig bara till deras hemsida...  Vill dock hemskt gärna se det här vi gjorde idag, även om jag vet att jag kommer vara röd som en tomat i ansiktet, inte alltid förstå vad programledaren frågar mig och det ser förmodligen ut som att jag har tics eftersom jag försökte "skaka" bort luggen från ansiktet ett par gånger utan att det händer något... Men jag vill se!!

Ja, nu orkar jag inte mer, förhoppningsvis dröjer det inte så länge ingen innan jag uppdaterar!

Förresten, vi har fått ledigt på måndag eftersom det ska snöa så mycket i helgen! Det skulle tydligen bli väldigt kallt också så de vill inte att vi ska gå ut och bli sjuka! ;)

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Bea

men diiie... jag ser väl inte mammig ut.. möjligen lite nervös för att hjärnsubstans skulle ingå som mochi-ingrediens.. ;)

2011-01-14 @ 13:25:27
URL: http://shoeboxinfukuoka.blogg.se/
Postat av: mamma

vad roligt att höra från dig.Det ser ut som att ni hade trevligt på utflykten,och festen måste varit en upplevelse. Här hemma har snön börjat smälta,har det kommit någon snö hos er?? KRAM Mamma..

2011-01-18 @ 09:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0