Nagazumi Festivalen

Igår deltog vi i Nagazumi Festivalen vilket var rikigt roligt! Vi sålde svenskt godis, gick med i paraden osv.


Medan vi höll på att sätta upp borden där vi skulle sälja saker kom en liten parad med barn, sakerna de bär på hör till en annan festival som egentligen var för ett par dagar sedan tror jag.


Man fick kasta vatten på dem om man ville!


Vi hade söta små påsar med godis


Härär en bild från paraden med fyra svenskar och en klasskompis från kina! Vi har Yukata på oss, en sommar version av kimono.


Gatorna var fint dekorerade med lampor


Det var jättemysigt på kvällen och vi lyckdes med hjälp av några senpai-elever sälja i princip allt vårt godis!


En bild på oss mitt i allt tumult!

Jag kanske kan lägga upp en bild på min fina obi (bandet man har i midjan) senare, lärarna hjälpte oss att knyta dem så de blev jättefina! På bilderna ser vi fina ut hela tiden men jag kan försökra er om att det var VARMT hela tiden, jag förstår ite vad japanerna menar med att "yukata är sååå svalt"... jag förstår att det är svalare än en kimono, men svalt är det då inte! ;)

Ha det bra!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0