Litet om mig!

Eftersom det inte har hänt så mycket nytt angående situationen här (det senaste är att antalet döda och saknade nu toppar 21 000 och TEPCO jobbar för att få igång elektriciteten) tänkte jag uppdatera om vad jag har gjort för en gångs skull!
Alltså, höromdagen var jag på en "Nomihodai" vilket är en tillställning då man för ett fast pris får litet mat att äta och sedan dricka så mycket man vill. Man kan välja vilken sorts dricka som helst (så länge de har den såklart). Det var jättekul, en kompis till oss anordnade den och det kom sammanlagt 28 pers. Stället vi var på serverade mat från hawaii vilket var mycket godare än jag trodde att det skulle vara! Blev kär i den första salladen som vi fick smaka.


Här är vi tre svenskar och enjapan på bilden..


Jag satt och pratade med dessa tjejerna ett ganska bra tag, hon till höger på bilden följde mig sedan till bussen eftersom jag inte hittade dit! Jag fick nämligen åka hem litet tidigare än de andra eftersom jag och Pamela skulle upp och jobba dagen därpå. Den andra drog vidare till karaoke vid elva så begav jag mig hem.

Nästa dag gick jag och Pamela ner till skolan vid 09:30 för att bli hämtade av några japaner som skulle ta oss dit där vi skulle jobba. Allt våra lärare hade sagt var att det var japaner som ville prata engelska, så vi väntade oss något slags event... men det var en engelska lektion för 60plusare. Ganska kul faktiskt, vi fick berätta litet om sverige och sedan svara på frågor som de hade förberett. Sedan fick vi lunch också, de var jättetrevliga! :)

Jaja, det blir allt för idag, ha det bra! 

Kommentarer
Postat av: Farmor.

Trevligt med en illustrerad blogg! Ni ser ju ut att ha det bra! Det där med att "bli en soffpotatis" har Du tydligen lyckats undvika. Jag själv känner klara anlag åt det hållet. Roliga jobb ni får! Vad berättade Du om Sverige? Hoppas det var trevliga saker! Kram till Dig, Emma och hälsning till de andra svenska flickorna, från Din Farmor.

2011-03-21 @ 23:28:23
Postat av: Ida

Skönt med att du valt att bo i den bättre delen av Japan! Och att du uppdaterar oss (jag) med hur det står till med dig! :) Hade gott!

2011-03-23 @ 16:49:29
URL: http://idab.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0