Sista natten

Jag har fàtt en del saker fixade idag, till exempel sà jag tvättat och strukit, städat hela mitt rum väldigt grundligt (det sak ju bo nàgon annan här medan jag är borta) och packat vidare och dammsugit i källaren och bäddat i gästrummet.
Familjen här var ute under dagen och àkte skidor (inte Claudia dock) barnen provade sina nya grejor som de har hyrt fär säsongen.
Efter att de kommit hem igen gjorde jag inte särskilt mycket, läste litet osv. Plösligt fràgade Thomas mig vad jag ville äta pà kvällen.. dà blev jag litet ställd. De brukar aldrig fràga vad jag vill äta. "Um.. jag vet inte.. hursà?" fràgade jag "Det är ju din sista dag här, imorgon àker du ju hem!" svarade han "Men... jag kommer ju snart tillbaka igen..." sade jag litet förvirrat. Det var himla trevligt av dem men jag ska ju bara vara borta i 1-2 veckor (förmodligen en)... Men det blev kinesisk take-away, mycket gott!
När jag sedan hade diskat klart och städat undan i köket kom Claudia med en pàse med julklappar till mig, det var inte mindre än tre klappart till mig och en till familjen! :) Jag màste verkligen lägga band pà mig för att inte gà och klämma pà dem hela tiden. Dock är jag litet osäker pà hur jag ska fà med mig allt.. min väska var redan ganska full och en av klapparna är ganska stor.. men, men.. det ska nog gà pà nàgot sätt, sà länge mina problem är pà nivàn "hur ska jag fà hem mina julklappar?" överlever jag nog! ;)

Idag är det förövrigt fjärde advent.. det känns konstigt att det är juafton om fyra dagar... Men jag kommer kanske in mer i julstämningen när jag kommer hem.



Hoppas att ni har det bra allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0