Jimmy Choo for Emma

Jag màste inleda det här inlägget med dagens största händelse! Jag skulle ju gà och kolla H&Ms Jimmy Choo kollektion idag men väntade mig itne att fà tag pà nàgot... meeeen... tadaaa!



En sàdan här pàse fick jag med mig hem, visst är den fin? Dock màste jag skicka tusentals tack till Ida som hjälpte mig med det här, det var nämligen hon som fick tag pà skorna àt mig! Utan hennes hjälp hade jag nog aldrig lyckats ta mig fram dit i tid.



Den blà färgen ser litet konstig ut pà bild, med ni förstàr grejen antar jag... visst är de snygga?!



Här ser ni dem trendigt kombinerade med ett par mjukisbyxor och mina missfärgade fötter... men àter igen, ni fattar säkert grejen.

Men för att berätta litet om dagen; jag mötte Ida fràn Umeà (första svenskan jag pratat med, face to face, sedan jag kom hit) vid nio utanför Migros, vi gick direkt ner till H&M för att kolla hur det sàg ut där. När jag gàtt förbi litet tidigare fanns det en làng kö utanför men den hade försvunnit när vi kom tillbaka... därinne fick vi reda pà att man màste vänta innan fàr komma in utan armband, som de 160 första personerna fick... de andra skulle bli insläppta ca tvà timmar senare. Vi gick dà därifràn och kollade stan litet grand. Vid tjugo i elva kom vi tillbaka igen och hörde dà att man fick komma in kvart över elva utan armband. Vi stod alltsà och köade i 35 minuter! Men jag tyckte i allafall att tiden gick väldigt snabbt.
När spärrarna sedan öppnades för "allmänheten" blev det litet kaos, som tur var för min del hade Ida dà ställt sig litet längre fram och kom in ganska snabbt, jag som stod litet längre bak kunde knappt röra mig pga trycket. När jag väl kom in fick jag min fina skolàda av Ida... Jag har aldrig kramat ett par skor sà hàrt förut. Jag var rädd att nàgon skulle försöka ta dem ifràn mig.
Jag provade ocksà en svart tröja med paljetter pà (den var faktiskt fin) och en klänning. Klänningen satt jättebra men var alldeles för dyr och tröjan kostade lika mycket som skorna men jag hade bara ràd med en sak och dà valde jag hellre skorna.
Efter ett bra tag inne pà ett bastuvarmt H&M var det skönt att komma ut. Vi gick dà och köpte litet grejor inne pà Migros och satte oss pà bakom Bundeshaus och àt, där fanns det jättefin utsikt över Bern och man sàg bergen väldigt tydligt! Vi satt där ett bra tag och pratade.

Sedan gick vi vidare pà stan och kollade litet grand, Ida letade efter en tröja och jag kollade smycken.  vid fem köpte vi litet mer att äta, jag satsade pà en baguette och till efterrätt blev det en vaniljstrut (jag vet inte vad de heter egentligen). Vi satt dà pà trappan till den Schweiziska national banken framför bundesplatz, där stannade vi ocksà ganska länge innan vi drog vidare. Vi gick dà till stället där den svenska julbasaren ska vara (nästa lördag) dit ska jag lätt gà och titta pà Luciatàget och allt! :)

Under tiden vi som vi gick dit hade det börjat regna en del sà vi flydde in pà Starbucks där jag beställde en Classic Hot Chocolate, Ida beställde nàgot med ett làngt namn...



Mumsigt värre...

Vi hade tänkt àka hem vid sju men eftersom vi glömde bort tiden blev det àtta istället, det gjorde dock inget, var bara trevligt att sitta och prata litet till!
Sà, jag àkte alltsà hem vid àtta, efter elva timmar i stan... jag är ganska trött nu. Men jag hade verkligen jätteroligt idag och jag kan knappt fatta att jag verkligen fick tag i de här skorna! Jag kommer att vara Ida evigt tacksam för att hon hjälpte mig!

När jag kom hem kunde jga inte làta bli att springa in till Claudia och Thomas för att visa mitt fynd, Claudia tyckte att de var jättefina men sade att hon aldrig hade kunnat gà i dem. Thomas tyckte ocksà om dem men han är mer praktiskt lagd... det är inte jag. ;)

Nu ska jag beundra mina fian Jimmy Choo skor och sedan sova... vet inte vad jag hittar pà imorgon.

Ha det bra och go' natt!

Kommentarer
Postat av: Anni

Mycket fina skor :) Tummen upp for dem, de varverkligen skitsnygga aven om jag inte heller skulle kunna ga i dem XD Sjalvklart ar jag lite nyfiken pa hur mycket du fick ge for dem...? :P

kram o puss!

2009-11-15 @ 09:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0