Freeedag!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva idag... imorse fixade jag litet av det gamla vanliga, dammsög, tvättade, strök osv. Pà eftemiddagen hade vi besök av en vän till Claudia som hade med sig sina barn, det var trevligt. Efter det pratade jag litet med Josse, det var kul, vi har inte hörts pà väldigt länge... fick höra om hennes inte sà tevliga reaktion pà svinvaccinet, nu har jag blivit väldigt  nervös inför att ta det själv.
Nu pà kvällen pratade jag med Lina som jag inte träffat sedan B1 kursen slutade... det var ocksà kul, va ska kankse ses pà torsdag kväll eller sà. Sedan sàg jag "The Hangover" pà nätet, rolig film.

Jag har ocksà fàtt veta litet mer om Thomas och Claudias arbeten. Claudia jobbar ju som överläkare, det visste jag, men tydligen är det sà att hon har ansvar för de "vanliga" läkare som jobbar där (är dock en liten klinik) och màste dubbelkolla alla patienter sà att ingen läkare ha gjort fel... Hon jobbar tydligen pà en avdelning som fàr de svàra fallen... antingen som gàr direkt dit eller som ingen annan lyckats lösa.
Och Thomas vet jag egentligen inget mer nytt än att han äger den här kylskàpsfirman som det tydligen gàr bara för... Pà pappret äger han den Schweiziska delen och hans bror den tyska men inofficiellt äger bàda, bàda delarna.

Jag har fàtt litet julpynt till mitt rum; en julkrans! Ser ut som en sàdan man hànger pà dörren, bara det att den màste ligga pà bordet eftersom det finns ljus till ocksà... Snart kommer nog jlustämmningen hit, igàr hjälpte jag Claudia att ta fram julpynt och imorgon ska Thomas sätta upp ljus i ett träd här. Förhoppningsvis fàr jag se litet snö innan jag éker hem.

Imorgon ska jag nog bege mig in till stan, har fortfarande en del julklappar att köpa... och jag har kanske kommit pà vad jag ska ge Amanda, men vi fàr se om det verkligen blir det.. ;)

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0