Jimmy Choo

Jag är faktiskt inte särskilt trött ikväll.. vanlitvis brukar jag vara relativt slut pà tisdagar eftersom jag jobbar hela dagen och màste iväg pà kursen sedan men inte idag!

För att gà igenom dagen.. jag har inte fàtt sà mycket gjort, mest för att det inte behövde göras nàgot direkt visserligen men det känns bättre när man jobbat mer. Jag lyckades dock bra med lunchen, Claudia sade att jag kunde göra kyckling med ris, visste inte riktigt vad sà jag bara slängde ihop nàgot och hoppades pà att barnen skulle gilla det, vilket de gjorde! Jag däremot var inte jätteförtjust... tyckte att det smakade ganska litet... Sedan hade Benjamin en kompis här sà de skötte sig själva ganska mycket.

Pà kvällen var det spràkkurs som vanligt men pà vägen hem fick jag en upplyftande komplimang för mina skor! En tjej ville veta var jag hade köpt dem, hon tyckte nämligen att de var sà fina! :)

Imorgon väntar ytterligare en dag av arbete men pà lördag ska jag inte till stan, H&M här ska dà släppa in shoppinggalna Jimmy Choo fantaster.. täntke kolla om det blir extrem hysteri (fömodligen) eller om man har nàgon chans att fà tag pà nàgonting (ha... ha... ha...).

Ska i alla fall försöka gà och lägga mig tidigt trots att jag inte är trött, ska ju upp tidigt imorgon ocksà!

ha det bra!

P.S. har äntligen tagit mig i kragen och köpt ett paraply! Men jag saknar det jag fick av farmor... D.S.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej!

Jag satt å kollade runt på intenet & kom in på din blogg. Såg att du är aupair i Schweiz/Bern.

Blev glad när jag såg bilderna från bärengraben & från Aree. Jag bodde & jobbade nämligen i Bern 2004-2006. Kul att se lite bilder därifrån igen Ett tips har du varit i djurparken nere vid Aree ? Det ligger precis vid Thunstrasse... Jag gick också på Tysk kursen vid mirgos =) men den tyckte jag inte om jag kom i en klass där det bara va en massa indier så där lärde jag mig inte allt för mycket.



Mvh sofie

2009-11-11 @ 13:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0