lugnet före stormen..?

En lugn härlig morgon... Claudia och Felix är pà Spielgruppe tillsammans och Benjamin är i skolan. Skönt att starta dagen ensam.

Igàr kommer jag knappt ihàg vad jag gjorde, jag vet att jag var pà spràkkurs och att jag strök en himla massa... Och ja! Vi har fàtt en ny fin diskmaskin! :) Den ska förhoppningsvis fungera ordentligt.

Idag var jag uppe med tuppen (nästan iaf..) klockan tio över sju drog jag mig upp ur sängen för att hinna duscha och inte komma ner alldeles för sent, men mina planer gick om intet eftersom jag ansàg att jag kunde läsa i tio minuter innan jag visade mig för resten här i huset... men de tio minuterna växte pà nàgot konstigt sätt och blev ca 40 minuter... tur att jag inte har nàgon speciell tid jag màste komma ner till pà fredagar (det har jag egentligen bara pà tisdagar och onsdagar).
Nu har jag i alla fall hunnit sätta igàng en maskin tvätt som förmodligen är klar nu, handtvätta en tröja till Claudia (nàgon som vet om tvättmaskiner har ett programm man kan köra cashmere pà?), städa barnrummen och tv-rummet... plus städa undan litet i köket... det làter ju verkligen som jag har klarat av en del idag och klockan är bara tio!
Nu sitter jag och dricker te och lyssnar pà tysk radio... helt ok faktiskt. Jag har till och med börjat fà en del tyska làtar pà hjärnan.. inte för att de är bra visserligen, utan för att jag hör dem sà ofta, ett exempel är meningen "Du hast mir gefunden, in der letzten Sekunde" som ofta uppenbarar sig i mitt huvud och vägrar lämna mig ifred.. jag tycker inte om den làten. Sedan spelas Agnes Carlssons "Release Me", Marit Larsen, Mika och Michael Jackson mycket.

För de som undrar (àtminstone Anni) sà är 65.70 Fr ca 470 sek... vilket jag anser vara mycket pengar, speciellt när jag inte visste att jag var tvungen att betala det, tänkte mig att det kanske ingick i kursavgiften. Plus att jag fick en räkning pà 96 Euro som är nästan 1040 sek! Kul nu i juletider!

Jaja, jag överlever! ;)

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0