Äventyr pà Kvällskvisten

Ooook, jag tror att jag är för trött efter spràkkursen för att tillàtas àka med spàrvagnen hem själv... jag lyckades missa min station för att jag var i min egen lilla värld, jag vaknade till när högtalartanten sade "Melchenbühl" och jag fattade inte vad som hände förrän vi började àka... dà kunde jag inte göra mer än att vinka hej dà till min hàllplats och hoppas att det inte var làngt till Gümligen som är nästa! Det var det inte heller, tog ca tio minuter extra att gà men innan jag kom av den dumma spàrvagnen visste jag inte alls hur làngt det var och när jag väl var av, dà fick jag syn pà att jag inte kunde följa spàren hela vägen tillbaka... men allt gick bra, jag blev bara litet nervös, det var vekligen lätt som en plätt att hitta mitt lilla Melchenbühl igen! :)

Spràkkursen var väldigt rolig idag, vi hittade pà olika workshops  som vi planerade och berättade om! Jag, Anges (fràn Honkong) och en annan kvinna (vet inte riktigt vad hon heter men hon kommer fràn Mongoliet i alla fall... alltid när jag hör "Mongolit" tänker jag pà hunner, katapulter, sàdana roliga mössor med öronlappar och pà svartepetter fràn Kalle Anka). Vàrt tema var "Im Einklang mit der Natur - leben wie die Indianer"... annorlunda och bra! ;)  

Men det fàr vara allt för idag, känner att det är dags för mig att komma nàga steg närmare sängen... ska bara läsa litet först!

Ha det!
/Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0